Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Anti-Virus III

Godmorgon.
En ganska trist dag idag... Men ändå en helt ny dag, det är tisdag idag.
Många hatar måndagar, jag med, jag hatar måndagar också. Det är en dag som kommer precis efter den lugna eller den häftiga helgen som man ändå brukar ha. Men denna helg som gick var ändå ganska lugn. Men i alla fall! Måndagar är inte roliga, och det var nog inte söndagen heller för vad hände då? Vintern kom ju tillbaka med en hemsk kall vind att promenaden blev en aning sen. Eller sen, det gick helt enkelt sakta!
Oh gud, idag snöar det också... Visst, jag älskar snön, men nu är det ju snart mitten av mars, och då kan det ju inte snöa?

[PC]
Detta blir mitt tredje inlägg som fortfarande handlar om datorer, och dess "bad sides" kan man väl säga. Och det är faktiskt ganska fantastiskt och imponerande av Macintosh [Mac] att de inte fått några helst problem med Virus och skadliga program. Det är helt enkelt ett unikt OS och väldigt modernt. Så modernt och har ni sett designen på dem? Herregud, vilken design.
Men det var inte designen vi skulle prata om. Vi fortsätter helt enkelt med den vanliga OS:et Windows som nästan alla som jag känner, använder sig utav. Eller ja, hela världen använder sig utav Windows.

Många använder sig nuförtiden av nya operativsystemet Windows: Vista. Det är en helt ny förvandling och grafiken är bättre och många nya saker går att göra och skapa. Den nya sökfunktionen har verkligen fått ett plus i kanten i Vista.
Men... Den har sina dåliga punkter, därav den nya säkerhetskontrollen. Den är ju så irriterande. Varje gång du installerar ett känt program såsom Windows Live Messenger, frågar datorn om du är säker på att installera detta program? Visst, men sedan kommer en rad massa notifikationer. Och det är ju så himla störande. Visst, det går att avbryta denna funktion men det är inte 100% som den avbryter.
Personligen, har jag inte Windows Vista, fast min bror rekommenderar den starkt. Det på grund av att du kan skapa filer, spela spel med den enorma grafiken och DirektX 10 finns enbart bara tillgängligt för Windows Vista...
För oss som fortfarande använder sig utav den unika Windows XP är DirektX 9.0c ett måste. Men vi kan tyvärr inte ha 10:an. Gahh, men jag tycker XP är bra. Så bra att jag kan till och med förvandla mitt XP till Windows Vista om jag vill med "Vista Transformation Pack" Och indexeringstjänsten? No problem, jag installerar Google Toolbar, så har du ett eget litet Indexeringstjänst för Windows XP och du kan söka filer snabbt med den. Så egentligen behöver jag inte Windows Vista. Hahahaha!

[Anti-Virus]
Det här med program ja... Om man laddade ned ett program förr så kunde programmet ha med sig det som alla hatar idag, det så kallade "Spywares". Spionprogram helt enkelt som gör exakt det som jag skrev om igår. Fast i snabbare takt. Dessa spionprogram går lätt att ta bort med alla sorters Anti-Virus program. I denna sida (engelska) finns det information om de bästa Anti-Virus program som finns för Windows. (Artikeln gjord av Mary Landesman.) "Inte ens Norton Anti-Virus finns med..." Men i alla fall. [xD]

Skickar några kontakter okända sidor på engelska via Messenger-tjänsten? Ignorera den bara. Klickar ni på den länken händer det som jag beskrev igår.
Jag gjorde det bara för att testa men mitt Anti-Virus program [Once again] stoppar tjänsten och blockerar sidan åt mig. Och det kallar jag Service!

Nej, nu ska jag fortsätta läsa lite om Spywares och annan viktig information, som kan faktiskt göra sin dator mer säker att surfa i. Ha det bra så länge!! ;D

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0