Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [13 mars]

Hej och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub!

Jodå det är fredagen den 13 - som en bonus för denna dag. Och jag vet tyvärr inte vad jag ska tro. Min käre vän Tomas insisterar att det är en turdag eftersom han läst artiklar om det och att människor för 600 år sedan, gjorde kampanjer för denna dag; att det är en turdag. Men medan andra utav dagens artiklar, säger att det är en otursdag. Så vad ska man tro på egentligen? Om man tror "så" så kanske man får kritik och kanske man tror på det "andra sättet" så får man en smäll eller nått sånt... Nej... Nog med det...

Denna vecka som ni sett, har tillägnats åt Anti-Virus, datorer och program. Lite tips med andra ord.
Jag kommer även upp med lite information om mig senare. Jag har äntligen fixat bilderna så nu borde det funka som det ska, när jag är väl hemma förståss. Är jag borta eller vid en annan usel dator så syns inte loggan och jag förstår inte varför. Flash? Nej, jag har inte flash på denna blogg, eller förutom reklamen som brukar poppa upp efter varje inlägg men flash verkar ju funka på den datorn. Så det kan inte vara flash som förstör bilden för mig... Det måste vara den där kodraden som jämt förflyttar på sig hela tiden efter varje datorbyte... Gahhh.. För mycket av det dåliga med andra ord...
Eller måste bilden vara på ett speciellt format? Vanligtvis är den av typen JPEG som alla använder sig utav.. Jag vet inte om bloggtjänsten tar emot PNG bilder... Men vad den inte tar emot är BMP-bilder... Och det är väl bra det eftersom bmp-bilder tar alldeles för mycket onödig utrymme och är sega att laddas upp...

[A hopeless leadership]
Det har nu gått en månad sen jag hade mitt sista möte med mina kamrater... Och klockan tickar snart mot april vilket innebär att jag "dingar" snart... Och är det då värt att fortsätta vara supporter även om man är så "gammal"? Och ja, "gammal" verkar de tycka eftersom det bara är yngre som får vara med i styrelsen. Ahahahaha. Gud, jag önskade jag kunde ta en tidsmaskin och teleportera mig till de dagar då jag var yngre, sedan kunna ändra på mina tankar så att jag kunde agera mycket smartare och försöka få kontroll på elevrådet som på den tiden, inte alls fungerade som den skulle. Eller för att vara ärlig, det funkade aldrig. De enda barnen var intresserade av var att få vara med på bild och katalogen som årligen delades ut till alla elever. Och sedan även kunna få vara med på olika event och som belöning minns jag, fick de en pizza eller ett diplom för deras "prestation" vilket inte var en prestation utan snarare närvarao. Även här var intresset för elevråd och elevernas trivsel, mycket låg och drastiska åtgärder var man tvungna att göra. Såsom att en dag, ringa till en av elevernas föräldrar för att meddela att deras son/dotter var allmänt stökig i klassen och att de måste göra något...
Att elevrådet på den tiden, inte tog upp sådana ämnen inom klasserna. Och jag hade alltid undrat vad elevrådet var för någonting, fast jag blev ju aldrig vald till något elevråd...
Jag minns att Frederico el Primero och Hannesito "My Man" fick ett diplom för någonting de hade gjort inom elevrådet men jag kommer inte håg vad det var för något och det var Gäddgårdsskolan, om ni undrade vilken skola jag snackar om...

[Brandsta LAN]
Jag var på besök på brandsta för första gången på länge för att vara ärlig. Där vi diskuterade om ett nytt brandsta LAN [Local Area Network] och vad jag hört från vissa uppgifter; var att förra LAN de hade, var en katastrof för dem flesta. Alla var högljudda, det var spring och kaos över hela lokalen och sova fick man väldigt lite. Jag var inte där den helgen då LAN:et arrangerades men de flesta som kom på mötet påpekade att det var "Ett helvete" och att det måste åtgärdas.
Det var mestadels "äldre" personer som kom på mötet och de sade att det fanns ungdomar som inte var anmälda på LAN:et, som kom ändå och "förde massa oväsen", var stökiga och var störande. Ett rent kaos med andra ord, och jag som trodde att det var lugnt på alla LAN de verkar ha haft tidigare. Men inte denna gång. Därför gjorde vi på mötet med Tomas som sekreterare, regler så att alla trivs på LAN:et. Jag vet inte hur många punkter det var men alla punkter var viktiga för att alla ska vara nöjda med LAN:et.

[Ignorera FFS inte mig!]
Seriöst.......
Samma dag träffar jag en person som jag inte sett på år, och han hälsade inte på mig tydligen. Jag försökte hälsa på honom och försöka ha en konversation med honom. Men på något vis lyckas han förstöra det och säger: "Tja, du, vart är Alex någonstans?"
Seriöst? Varför kommer det sig att alla "LATINOS" som jag känner, frågar efter samma "J*VLA" fråga till mig??
Så vad då? ÄR ALEXANDER, MIN BROR, VIKTIGARE FÖR ER ÄN MIG?!?!?!?!?!? GAHHHHHHHH! Jag blir så himla trött!
Samma fråga, samma svar... Varför frågar de om honom och inte om mig istället, hur JAG mår egentligen??
Jag har sagt det förr att han INTE vill se er! Och det finns en speciell anledning till det och jag tänker inte ta upp det ämnet nu!
När han sa det försökte jag gå bort från konversationen och sa att "han är väl död någonstans, vad vet jag?" och sedan stack jag därifrån...

Ni andra får ha det så bra denna fredag!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0