Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"The Aftermath"

Godmorgon och välkomna tillbaka till min blogg.
Precis, det är återigen en unik måndag med sina unika faser. Och vi börjar förståss med Utrikes-nyheterna.

[Politiska val i El Salvador]
Som de flesta Salvadoraner märkt, har det varit politiska val i El Salvador. För det första i januari röstade man för Parlamentet och dess styre i landet. Sedan röstade man för ett Parti i EL Salvador igår. Och det partiet som fick flest röster av det salvadoranska folket var FMLN [Frente Farabundo Martí para la Liberación Nacional]. Det är med andra ord, förändringar som sker i El Salvador, efter 20 år av alliansstyre och ARENA som de kallar sig, nu tänkte salvadoranerna att det måste ske förändringar, och det pronto!
Mauricio Funes, ledaren för FMLN, [Nu idag, President för El Salvador och FMLN]  sade glatt nu på morgonen [svensk tid] att han är glad och stolt över vad som nu skett och tackar alla som röstat på det partiet. Han var ändå så ganska säker på att de skulle vinna, enligt en tidigare presskonferens.
Jag, personligen, ville också att FMLN skulle vinna, dels för att ARENA, misslyckats med sina planer att hålla El Salvador på gott skick, och när de sedan inskaffade dollarn i landet steg priserna enormt och det blev genast kaos... Och dels för att de varit i samma styre i hela 20 år, ville jag nu, se förändringar.
FMLN hade kunnat vunnit tidigare val men på grund utav alla de valfusk som härjats, vann de tyvärr inte. Valobservatörerna som skickades för att övervaka processen, gjorde ett enormt bra arbete. De lyckades stoppa massor med bussar, fyllda med resenärer från andra länder i Latinamerika, där deras uppgifter var att rösta fast de inte var salvadoraner, vilket skulle leda till ännu ett valfusk. Vilket parti de skulle röstat på, vet jag inte men hade de röstat hade det inte varit ett rättvist val.
Men jag är extremt glad för att det nu ÄNTLIGEN sker förändringar i det "korrupta" landet som jag uttryckt det så länge nu.
Äntligen ser framtiden för El Salvador, ljust ut, ehm, just nu...

Nu tillbaka till Inrikes.

[Helgen]
Fredagen ägnade man sin tid, först, med min familj... Fast redan tidigare besökte man återigen, sin kära Arbetsförmedling, som tydligen hade informationsmöte denna dag och den missade jag inte.
Sedan under dagen försökte jag justera T-Qualizern igen för att få maximal effekt. Den där unika tröjan med installerad Equaliser som "pumpar" i takt med ljud, oljud, prat och musik. Allt är iförsig, bra med T-Qualizern. Det enda som jag får problem med är ljudet. Är det extremt hög musik på puben så är Equalisern på hög takt och den "pumpar" inte längre som den brukar göra och då känner man sig inte "cool" längre. Men skitsamma, jag är extremt nöjd med den.
Och alla verkar ju gilla den, och det är bra det också!

Ehm, precis, kvällen ägnade man resten av tiden på den lokala puben i Arboga. Tydligen var det också en "studentfest" den dagen så det var extremt många "unga" människor på puben då.
Ström var där också och han sade hela tiden att han "skämdes" för att vara där på grund av hans ålder. Jag försökte lugna ner honom hela tiden men han bara fortsatte...
Visserligen var det ett få antal "äldre" människor och de var ju trevliga att prata med.
Men jag minns att "vår" studentfest förra året var bättre än denna. Dels på grund av att det kom mera människor då och dels på grund av musiken som spelades upp då, var bättre. Denna gång var det inte så mycket folk, musiken var inte lockande och en hel del bråk förekom också vilket var ju tråkigt för en del... Och jag har aldrig sett så många poliser förr komma på en studentfest på det sättet. Helt sjukt! Men för allas trevnad...

Det är många som känner igen mig... Men det är många som jag INTE känner igen, som kommer ändå och pratar med mig... Jodå, jag kommer ihåg massor med saker och jag vet precis vad jag gör och säger, tänker, agerar och ser varje gång jag är där, frågan är ju om ni kommer ihåg mig men hursomhelst!
Många kommer och frågar mig om vad jag heter... Och jag önskade VERKLIGEN, att de åtminstone kunde komma in i min blogg eller andra interaktiva sidor som handlar om mig och läsa vem jag är, så slipper jag presentera mig hela tiden för människor, som jag tidigare hade presenterat mig för dem.
Men sammanfattningsvis kan jag kalla denna "kväll" för en besvikelse... Aldrig tidigare hade jag blivit så ignorerad som denna kväll. Ett få antal personer pratade man med, hade kul och roligt med. Men så ignorerad har jag aldrig tidigare känt mig och jag kände mig så ensam... Tur att Max var där så kunde man prata med honom. Det är inte ofta jag ser Max men en enorm tur var det att han var där. Detsamma är det med Ström, det var kul att träffa honom igen.
Nej nog om detta... Och för att vara ärlig, jag börjar bli trött på detta... Detta kanske var min sista gång jag går ut om kvällarna till puben... Jag behöver vila och tänka, eller åtminstone ha roligt med folk som VERKLIGEN kommer ihåg mig.

Lördagen ägnade man sin tid hemma. Och det var så skönt att få vila ut sin själ. Verkligen, det kändes skönt faktiskt.
Och likaså var det med söndagen. Mina föräldrar lyssnade på internet-radio där de sände om El Salvador valet och de blev ju riktigt glada när FMLN vann för första gången på 20 år. Den ende som inte var så nöjd med den händelsen var min "låtsasmor" [som jag avskyr förskräckligt] som hela tiden varit ARENA-supporter... Och ibland förstår jag inte henne. Eller för att vara ärlig, jag har ALDRIG förstått henne.

[Allmänt]
Idag är det återigen måndag som sagt. Nya tider helt enkelt och våren introducerade sig igår faktiskt. Soligt väder, 9 + och ingen snö!, That's the jackpot!
Och tyvärr blir det inget "Anti-Virus" inlägg idag, utan det får bli imorgon eller när jag har tid till det eftersom jag nu arbetar med min "intervju" just nu. xD
Vi hörs och ha'ré!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0