Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"Social Anxiety?"

Igår var det en jobbig dag måste jag meddela... Värsta "otursdagen" man hade. Alla hoppade på en hela tiden och alla var allmänt konstiga som fick mig att skratta helt utan kontroll i många timmar. Och idag är man så himla trött att det går inte att beskriva... Fast man ändå gick tidigt och la sig...
 
Och många födelsedagar har firats hit och dit och det är väl trevligt med födelsedagar eller hur? Eller ja, i mitt fall är det inte så trevligt eftersom jag har en yngre bror som firar sin födelsedag redan i mars och det är alltid han som får "beröm och uppmärksamhet". När det gäller mina födelsedagar får jag tyvärr inte sånt och det har pågått såhär hela tiden... Och jag är ganska trött på det.
Som sagt firade inte min bror sin födelsedag. Han hatar födelsedagar och fester för att vara ärlig. Jag vet inte vad det är för fel tills han skickar mig en Wikipedia sida angående hans sociala problem. Och det visar sig att han har problem. Med det sociala livet. Vi människor är sociala, det är inte han.
Han nekade att gå ut med vår mor på en lunhc, han nekade att köpa en tårta med oss, han nekade att fira sin födelsedag på krogen, han nekade till allt och inte ens min egen far vet om hans problem... Utan han säger att "det är ett rent sk*tsnack". Men jag vet ju om hans problem och jag försöker verkligen hjälpa honom... Men han borde ändå söka om hjälp själv eftersom han är hela 19 år nu... Han har sökt hjälp om sina problem med magen, tyvärr utan resultat. Och han har även problem med skolan. Han säger att skolan stressar upp hans liv.

Han går på Arboga Yrkesgymnasium. Och vad är det för skola? Ingen aning för att vara ärlig, jag tror det är ett "fängelsehåla" för eleverna som går där. Jag vet inte men vad jag hört är att många elever har  hoppat av skolan på grund av utbyte av lärare och rektorer hela tiden och en del säger även att man inte lär sig någonting på den skolan på grund av lärarbyten och vikarier hela tiden. Gahh, jag vet ingenting om skolan och försöker jag prata om det för elever som går på den skolan får jag ändå samma svar: Dålig skola. Men det måste finnas en förklaring...
Stress brukar brorsan ändå säga hela tiden och det är en hemsk upplevesle för människan, stress... Och stress kan ge många dåliga effekter i kroppen..

Helgens aktiviteter har jag verkligen inte bestämt mig ännu...
Vi får se om jag är på bra humör...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0