Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Anti-Virus V

Hejsan.
Nu vet jag vad det är för fel.
Imorse så såg jag faktiskt loggan vara på rätt plats hemma på min stationära dator. Däremot när jag är här på denna arbetsdator så ser jag den inte.
Denna arbetsdator har tyvärr Internet Explorer 6 och inte 7:an. Och inte heller har den Firefox... Så ändringar som görs hemma kan jag inte se eller ändra här... Jag önskade jag hade access till att uppdatera saker och ting men tyvärr som alla andra, jag är inte en systemadministratör...
Så loggan försvinner visst bara för mig en tid, eller gör det för er också? Om det gör det så är jag tvungen att byta dator... Eller försöka fixa koden men när jag gör det så flyttas kodraden automatiskt på helt fel ställe och det kan jag inte ändra på. Jag försökte med att ändra skärmupplösningen men vad hände då? Texten blev då alldeles suddig och jag kunde inte ens läsa den lilla texten då... Datorer idag vet ni......
Det jag försöker nu är att få tillbaka headerns originala urspungstext och förminska texten en aning så får både loggan och texten plats på samma header. Det vore inte dumt.. För loggan försvinner för mig!! Ahhhhh!

Och som denna rubrik lyder, det blir då mitt femte inlägg som handlar om datorer och anti-virus och vi börjar förståss med en mycket gammal bild från år 2004 faktiskt:

Detta är Norton Anti-Virus 2004 med Internet Security Installerat... En högriskfil tydligen och viruset har även blivit identifierad... Vad programmet inte kunde göra var att ta bort filen, eller i detta fall "reparera" filen. För att högriskfilen skulle tas bort gjorde vi det manuellt. Vi letade efter filens originala ursprungsfil och sedan raderade vi den. Och sen var det klart. Då var datorn åter sig normal igen.
Hur detta kom till? Det minns jag inte...
Men det som gjorde mig sur var självklart, varför inte programmet i sig, kunde hantera en sån "högriskfil" automatiskt?.. Därför bytte vi Anti-Virus program...
Jag kommer att tala om vilket program jag använder för tillfället hemma, men inte nu. Det får bli en liten hemlighet.

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0