Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Anti-Virus VII

Hej och välkomna till min blogg!
Hahaha! En ny kategori finns nu i arkivet så redan nu kan ni läsa det första inlägget inom den kategorin.

[PC]
Jag har testat olika versioner av webbläsare. Vi börjar förståss med Internet Explorer. Alla har väl någongång använt sig utav Internet Explorer. Japp, jag med. När de införde Flik-systemet blev det genast lättare att surfa. Men innan de hade infört flik-systemet hade jag använt mig utav Avant Browser. Avant är densamma som Firefox, men vad den inte kunde hantera var så kallade Tillägg eller "Add-ons". Och för att ha addons i Avant browser var man tvungen att gå igenom en hel process. Och det var jobbigt plus att jag hatade alla deras addons och det var helt enkelt onödiga.
Så jag bytte tillbaka till Internet Explorer.
Men det var då som jag insåg att jag verkligen behövde extra tillägg och det var också då som min bror, igen, som informerade mig om Firefox. Så jag testade Firefox och mina drömmar slog in. ÄNTLIGEN kan jag surfa med många tillägg som funkar tillochmed, helt utan några helst problem! Och det roliga är ju att jag kan ändra utseende på Firefox och det kunde man inte på Avant eller Internet Explorer.

[Mac]
Första gången jag använde Macintosh var 1996. Det var en gammal dator med en enda hårddisk med 5Gb utrymme. Men tyvärr var allting i svart och vitt. Och det fanns inga program till den heller. Det var helt enkelt en dator utan funktioner. Men det var kul eftersom vi skapade mappar hela tiden med olika namn. Alla namnen var tagna från våra favoritprogram på TV. Men vart den är idag vet jag inte..
Idag är Mac så himla avancerad att man faktiskt funderar på att ha en Mac. Men det kommer att vara svårt eftersom jag är en PC användare för tillfället och använt mig utav Windows Operativsystem, nästan hela tiden. Men jag vill inte ha en stationär nej. Det ska vara en bärbar Mac så att jag kan utnyttja dess "resurser". Hahahaha, jag låter igen, alldeles för elak!
Har ni kollat alla produkter som de har? Herregud, vilken design va? Hur sjukt snyggt som helst. Men priserna är något att fundera över verkligen...
Men återigen till punkten, jag vet inte om jag verkligen vill ha en bärbar Mac. Visst, designen, prestandan och utrymmet är enormt bra på Mac... Men jag vill faktiskt inte ha en sån dator. Jag vill ha en bärbar så att man kan skriva olika dokument och rapporter från olika möten som man har, där kommer Windows in i bilden igen. Så ska jag ha en Mac, så måste jag verkligen tänka och bestämma mig...
Jag kan ju ha fel...

[Anti-Virus]
Det har varit lugnt och inga problem med virus och skaldiga programvaror, förutom vissa program som gör datorn så himla seg.
Jag sökte efter ett program som kunde "pitcha" sin egna röst på datorn och lyckades få tag i "VoiceMask pro" och installerade den utan några problem alls. Men... När man väl startade programmet så blir det en "screenfreeze". Skärmen fryser sig och man kan inget göra förutom att starta om datorn. Jag försökte igen men utan några helst resultat, skärmen fortsatte att frysa sig, sedan startade "explorer.exe" om sig hela tiden vilket var verkligen irriterande. Så jag fick helt enkelt avinstallera programmet och jag var sur eftersom den hade ju så bra recensioner.
Varför den segade upp sig vet jag fortfarande inte. Varför jag inte kunde använda programmet vet jag heller inte varför.

Jag läste en annan recension om kära Norton Anti-Virus 2009. Han påpekade att programmet gjorde datorn seg också. Han sade även att man är tvungen att installera en rad andra mjukvaror som innehåller i paketet och som gjorde datorn ännu mer seg och oanvändbar. Och jag känner igen detta pga att jag själv använt mig utav Norton Anti-Virus fast gamla versioner.
Som jag sagt tidigare, att "skanna" datorn om den hittar ett virus eller något liknande tar ju evigheter. Och ibland kan den inte ens ta bort filen ens..
Gahh nog om Norton Anti-Virus. Seriöst, det finns fortfarande människor som gillar den men jag gillar den inte.Och han som skrev recensionen kan definitivt, inte tycka om den heller...

Säkert surfande = säkerhet till 100%

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0