Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

The Last Tribute

Godkväll och mycket välkomna till Eddiemans blogg, eller det som jag brukar kalla den; Eddiemans Fredagspub!
Idag är det lördag, igår var det fredag och imorgon är det en lugn söndag.
Som ni märkt tidigare i bloggen angående beatbox och mitt beatboxintresse så måste jag faktiskt uppdatera er med lite ny info.
Idag var det den årliga och kanske det traditionella? UKM [Ung Kultur Möts] i gamla Brandstation som nu kallas för Brandsta. Jag hade tidigare anmält mig som sagt men fick nu denna mars månad reda på en massa negativa saker om mitt beatboxande. Och alla de negativa sakerna finns listade i alla fall i beatbox-sektionen här vid högerspalten, så det är bara att klicka in i de sidorna.
Men hade det inte varit för Martin och Rickards support hade jag aldrig beatboxat för folket som kom på UKM på Brandsta idag.
Jag var väldigt osäker under hela dagen och hade tidigare problem med övningarna. Men de tyckte jag gjorde bra ifrån mig, vilket kändes då säkert att beatboxa och då kände jag mig äntligen trygg att göra det.
Det var totalt 9 bidrag som skickades och skrevs in men en utav grupperna som skulle sjunga och framföra Rapp kunde dock inte närvara. Och hade inte jag ställt upp hade det varit 7 bidrag vilket kändes tomt tänkte jag samtidigt som jag tänkte att om jag inte beatboxar så kanske jag förstör för UKM-mässan så jag tänkte igenom det hela och bestämde mig. Jag träffade också till min överraskning Anette Alvin som jag inte sett på hemskt länge och det var verkligen kul att träffa henne!
2st Metal-Band specialicerade grupper spelade på UKM-mässan. Första gruppen [Purple Nail] var verkligen speciella med tanke på deras artist-smink som de hade på sig, det var grymt. Recensioner får ni snart direkt på Arboga Ungdoms hemsida om de andra artisterna.

Mitt bidrag hette alltså: The Human Beatbox Convention som refererade sig till mitt projektarbete från skolan och även mitt beatboxintresse där jag använde mig två sorters teknik varav en av mina specialare beatboxade jag också som en överraskning. Och vilken bas det var på högtalarna må ni tro! Bäst ljudkvalitet var det och jag får tacka Mixer-grabbarna för det fina arbetet och jag får tacka Martin Andersson för den fina presentationen, jag tackar Rickard Lundberg med Martin där också för support och jag tackar också pupliken som kom och kollade på, tack, det värmde i mitt kalla hjärta verkligen idag och jag gick hem stolt och nöjd.

Och detta mina kära vänner var alltså mitt sista beatboxuppträdande. Jag tackar alla som gillade det jag gjorde, skapade, arbetade med. Jag tackar alla som även kunde lyssna på det. Tack.

Men en "hint" får ni idag i alla fall och det är detta: "I'll be back, later... I'll promise you."

Denna kväll kommer att firas hemma med ett glas iskallt vatten. Ha det bra annars.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0