Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [13 nov]

Hej och välkomna till min blogg; Eddiemans Fredagspub!
Idag är det alltså fredag, den 13 november. Helt otroligt men vi närmade oss denna fantastiska dag, som nu många kallar den för extrema otursdagen...
Jag håller nog inte med eftersom jag anser att det är fortfarande en likadan dag, precis som alla de andra dagarna. Helt normal med andra ord...

[Jobbig och tung vecka, blandat med en liten recension]
Denna vecka har verkligen varit hemsk... Jag har nog inte sovit så bra heller dessa dagar... Herregud, jag är tvungen att göra en massa ärenden och kommer inte hem förrän klockan dingar 22.00. Speciellt igår när jag och några till var och hjälpte till hemma hos pappa men jag hade verkligen inte orken eftersom jag tidigare hade jobbat färdigt för dagen... Så inte en enda vila fick jag när brorsan skriker efter min hjälp men jag var verkligen så utmattad... Dessutom också utsvulten eftersom det enda jag hade ätit igår innan den sena middagen var lunchen på jobbet, vilket var klockan 12.00.
När vi väl anlände tillbaka till ursprungshemmet så fick jag en god middag som jag inte kunde tacka nej till! Jag har aldrig varit så hungrig förut...

Efter skrovmålet så kommer brorsan med förslaget till att se på film och han älskar verkligen rollspel och magi så det vi såg på var en film, baserad från originalspelet till PlayStation: Final Fantasy 7. Ett spel och historia som verkligen har slagit väldigt bra och hårt på alla spelrecensenter, kritiker och spelare, världen runt. Ett spel som fått massor av spelare, att häpna då när en huvudkaraktär i spelet, faktiskt dör i spelet och det hade vi som tidigare hade spelat de andra Final Fantasy spelen, inte en blekaste aning om att det kunde hända i ett "Final Fantasy" spel.
Och just denna film utspelar precis, två år efter spelets historia och gång, vad som händer i "Midgar", en stad som var påverkad av "Mako" Energi som egentligen är farlig för världen och människorna.
Grafiken i filmen är så realistisk att man verkligen häpnar över den. Och de häftiga "fight-scenerna" var helt otroliga.
Filmen är på japanska men det finns text på engelska, vilket var tur det.
Filmen är inte alls tråkig, det händer alltid någonting. Men för att verkligen förstå filmens handling kanske måste man ha spelat Final Fantasy 7, innan man ser denna. I det här fallet hade jag och min bror gjort det, i våra barndomsår.

Efter filmen  började klockan dinga mot 22.00 och det kommer som en chock eftersom jag trodde klockan bara var 20.00. Men jag var då tvungen att gå hem och lägga mig, jag var så enormt trött igår...
Det var även meningen att jag skulle komma med ett blogginlägg redan igårkväll men så blev inte fallet...

[Rekationer och Kritiken kommer från alla håll]
Efter förra veckans fredagspub, angående mitt beslut att sluta beatboxa har verkligen kommit som en chock för vissa, andra visste redan det, för länge sen. Men herregud vilket tillägg va? "De visste redan." Herregud, det är ju rena diskrimineringen för tusan! Helt otroligt... Många hatar beatbox, andra tycker det är en bra musikstil men som jag sade till vissa; Beatboxing är svårt... Och dessutom har jag alltid beatboxat själv... Som jag har sagt på många andra tidigare blogginlägg: "THE LAST TRIBUTE; DET ÄR INTE FÖRSTA GÅNGEN; DEN HEMSKA ÅNGESTEN.
Många har kritiserat mitt beatboxande, men alltid är det samma sak som alla säger att jag är dålig på; variationen...
Det är enormt svårt att hitta på nya beatbox-stilar. Dessutom tiden för minst en beatboxare är en kvart. EN HEL KVART! Jag har klarat det mesta men inte när jag sist beatboxade i Köpings BEACH ROCK, där gick det åt helvete när jag bara beatboxade i 8 minuter och jag är helt seriös när jag säger så. Till och med journalisten och ungdomsarrangören var lite smått besvikna när de endast såg att det var BARA JAG SOM BEATBOXADE!!!! MENINGEN VAR ATT JAG SKULLE BEATBOXA MED BRORSAN MEN HAN HATAR ATT BLI TILLFRÅGAD OM BEATBOX SÅ HAN AVBÖJDE EN VECKA INNAN VI SKULLE BEATBOXA I KÖPING, EFTER 3 MÅNADER AV PLANERING!!!!!
Jag blev hemskt besviken när brorsan avböjde, avbröt och inte var med mig den dagen men som extra bonus för den dagen så var tydligen inte molnen och de andra där uppe i himlen överens sjävla så det slutade med att det var en grå och regnig dag också vilket i sin tur ledde till att ett fåtal ungdomar anlände till Beach Rocken i Köping vilket var en besvikelse. Och tro mig, det är INTE första gången!!

Det andra som får mig att bli sur över är supporten...
DET FINNS INGEN SUPPORT ALLS! 
Jag känner några musik-grupper som gärna skulle göra någonting med mitt beatboxande men alltid har det hänt något fel med deras så kallade hjärnor... 
I det här fallet tar vi mina inlägg i LIVE, EN REN PLÅGA och FÖRBANNAD. Supporten i det här fallet var stor för artisterna, för oss i det här fallet, var det väldigt lågt. VÄLDIGT LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅGT! Hur kommer det sig?
Jag har ingen aning men jag och min bror har alltid haft dessa bekymmer, stödet som vi behöver finns verkligen inte någonstans...
Men stödet fanns dock i UKM. Jag tackar åtminstone UKM för att de gav sitt stöd till mig, och Brandsta för att de visade sitt stöd till mig!

[Helg]
Återigen är helgen här och de aktiviteter som finns "available" för mig är att vila. Ni kan komma med förslag, både här och i de andra interaktiva sidorna som jag har.
Eller göra ett besök som de andra redan har gjort.
Ha en skön och trevlig helg!

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0