Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [6 nov]

Goddag och välkomna till Eddiemans Fredagspub!

[Beatboxing]
Förra året nämnde jag mycket om beatboxens historia och hur den påverkat mitt liv. Och inte nog med det så skapade jag en hel artikel-serie om beatbox när jag gick sista året på gymnasiet i Arboga. Dock fanns det ett problem, tiden.
Hade jag gjort det tidigare hade jag fått bättre betyg... Nonsens... Helt otroligt. Jag satsade hela 6 veckor för det och ansåg att det räckte men inte nog med det tyckte även läraren på skolan att jag skulle göra något för att "undervisa" vad beatbox är för folket.
Jag ansåg att jag hade gjort det tillräckligt många gånger och år 2007 så beatboxade jag med rektorn på Vasagymnasiet i Arboga! Räckte det inte?
Nej... Tydligen inte, de ville ha något mer men vad mer då?
Alla sidorna var också på engelska och översättningen tog minst en hel vecka att översätta.

Att hitta artiklar och böcker om beatboxing i Biblioteket är så himla omöjligt eftersom sådan "musikstil" inte existerar i böcker. Sånt existerar nuförtiden i cybervärlden, känd som Internet.
Men veteranerna känner sig så illa tvugna att acceptera internet eftersom de levde under den tiden som Internet inte ens existerade och då kan jag mycket väl förstå deras argument mot Internet. Men jag lovar er, Internet är absolut, en viktig resurskälla för sådana som vill veta lite mer.

[Halloween-Firandet]
Förra helgen var en av de bästa jag någonsin har haft under hela 2009. Bästa kan jag tala om.
Mycket lyckad firande av Halloween och dessutom inflyttningsfest på samma gång. Helt klart lyckat. Och trångt blev det i den lilla lägenheten som är min med andra ord. Firade det med mina bästa vänner och bekanta som var där naturligtvis.
Maskerad var det även på köpet och jag klädde då ut mig till en "Bandillero" istället för den "Pancho" jag skulle egentligen vara men det blev helt klart lyckat.
Jag tackar alla för att det blev så lyckat! Muchas gracias.

Dagen började egentligen dagen innan med lite inköp med bästa Frederico El Primero för skjutsen och transporten för den delen.
Och storstädning i lägenheten var ett måste och jobb och slit blev det men det blev ju paid-off kan man väl säga eller hur? Jag behöver ingen hjälp med städningen hade jag sagt tidigare till kamraten som ville hjälpa mig men jag kunde göra det själv. Men vem fan kan inte städa själv? Säg mig, vem?? Svaret får vi veta senare under kvällen men som jag dock tänker inte nämna i denna blogg för om jag gör det kanske jag förlorar "reputation" med honom och det är inte vad Eddie har i hjärnan och tankarna.
Men för att vara ärlig så har jag nog sagt det mesta med att just skriva in "just honom".
Det droppades in folk hela tiden men överraskande nog kom även Max som sade tidigare att han inte skulle komma på grund av ett annat ärende som var tydligen hög prioritet. Men hursomhelst var det en överraskning och bilderna? Jodå, bilderna kommer snart. Så fort jag har tid till datorn idag. Men oroa er inte, bilderna kommer från den dagen.
Annars kan ni jun se resten av bilderna på Facebook, om ni har ett konto där förståss.
Jag har fortfarande min bilddagbok så jag lär lägga upp några bilder där, sooner or later.

[Dark Eddie]
Dark Eddie, vart är du nuförtiden? Jag har inte sett dig på snart 2 månader. Vart håller du hus nu? Vad gör du?

[Låtarna finns bara där]
Jag måste faktiskt berätta er om den kreativitet jag hade den tiden jag först införskaffade mig en stationär-dator för första gången i mitt liv, på riktigt... År 2003, en kall december dag så kommer pappa med den brillianta idéen att införskaffa sig en dator. Men inte bara en dator, utan 3 nya datorer! Helt otroligt nog börjar jag skapa en hel del ljudfiler, som bara finns där i min samling... Jag har inte lyssnat på dem men jag kan tänka mig att det ligger något budskap i de ljudfilerna. Speciellt med tanke på att när ALB gjordem deras låtar hos brorsan, så gjorde väl jag likadant, fast utan deras hjälp förståss... Men det blev inget lyckat av det nej... Dem finns bara där som titeln säger.

Nu så är det fredag. Helgen är här och dessutom så gjorde vintern debut redan igår i Arboga.
Därmed säger jag hejdå till hösten och välkomnar Vintern.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0