Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Måndagar är inte trevliga...

Speciellt inte denna måndag...
Som sagt igår, jag hatar måndagar. Måndagar kommer precis efter den helg som man vilat. Och ännu en arbetardag tillagd i våra liv, kommer alltid måndagen att förstöra det underbara.
Dock stannade jag hemma idag. Och kommer göra det imorgon också. Och fråga mig inte varför för jag tänker inte svara er.

[Postens Arbete]
Något som jag märkt dessa dagar och veckor och månader inkluderat är Postens arbete med att skilja på mitt namn och min fars namn.
Jag heter ju förståss: Edison Henriquez Ramirez. Detta är dock inte mitt fullständiga namn men hursomhelst är det namnet finns på alla mina papper som skickas till mitt brevinkast.
Min pappa heter Edison Henriquez Angel men hans namn är dock minimerat till bara Edison Henriquez.
Men posten misslyckas [alltid] med att missa mitt sista efternamn i alla papper: Ramirez. Precis, RAMIREZ heter jag också och därför får bara RAMIREZ kastas in i brevinkastet och inte ANGEL.
Men jag klagar inte just nu eftersom pappa bor så himla nära mig så jag kan lämna alla papper som skickas felaktigt, till honom personligen men detta kommer att ställa till problem sen, nu när dem flyttar in i slutet av november i deras nya lägenhet.
Därför önskade jag att posten åtminstone skickar rätt papper i rätt brevinkast...
Och herregud, skicka inget med TRÄDGÅRDSGATAN 12 till mig för jag bor ju självklart INTE på TRÄDGÅRDSGATAN 12.

[Jag har officiellt sett, slutat med Beatboxing]
Som denna rubrik lyder, så har jag bestämt mig att sluta beatboxa. Jag kommer dock att alltid ha beatboxing i mitt hjärta men jag kan inte utveckla den mer...
Häromdan fick jag kritik från en kille som kände igen mig, som jag inte har en aning om vem han är men hursomhelst sade han att jag var med andra ord, värdelös på att beatboxa.
Men varför kommer de med sådana kommentarer för sent för? Jag har inte beatboxat på mer än 5 månader nu och det är förrän nu han kommer på det? Seriöst? 5 månader säger du huh? Ja, snart ett halvår för att vara exakt men som sagt, ja, tack för den du och jag fortsatte att förklara om han var bättre än mig och då vart han tyst.
Beatboxing kräver mer än det där, min vän. MER! Starka lungor, tålamod och hemskt massa tid. Därav inkluderat: Ökad salivproduktion, (vilket jag tycker jag har dåligt av det eftersom jag lätt blir törstig när jag beatboxar) Stor mun (trott eller ej, ju större mun man har desto mer ljud får man.) Andra erfarna beatboxare (Min bror var den ende beatboxaren i trakten och eftersom han slutade redan år 2006, så fick jag inte så mycket stöd och support från honom...) Och den sista, EN PUBLIK SOM FATTAR BEATBOXING!! ( Många utav mina spelningar hade jag oftast en publik som stod helt i chock efter mitt uppträdande och fick knappt några applåder... Det gäller att förstå vad beatboxing är, därför bör ni vara åtminstone pålästa... Inget krav dock, bara ni gillar det, rekommenderas!)

Nej, ha en fortsatt trevli måndag, önskar Eddie!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0