Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

DARK EDDIE II

Godkväll och välkomna till Eddiemans Fredagspub! Detta är återigen Dark Eddie som tagit över posten från Eddie och som ska äntligen blogga lite, nu igen (ja tack).
Förra veckan kunde jag inte blogga och varför är helt enkelt simpelt, jag ville inte och orkade inte. Det är just idag som jag har orken.

[Skoltrött? FFS]
Officiellt sett kan man lugnt säga, att årets sommar är slut för i år. Så mycket som hände under hela sommaren att det faktiskt gick fort. Men många klagar redan på att de som hade sommarlov eller semester, att det var alldeles för kort... Seriöst? 8 veckor ledigt för en vanlig studerande, kanske mer medan jag fick precis 2 veckor. Exakt som Eddie bredvid mig, fick 2 veckor semester också, kallar ni 8 veckor kort? Seriöst... Det är den där skoltröttheten som många studerande, har nuförtiden, men det är helt enkelt fel att tänka så eftersom skolan ger er UTBILDNING och utan UTBILDNING, når man inte alla "spotlights" som finns i livet, och Sverige för den delen.
Jo jag vet hur det känns och jag är tyvärr inte ensam med tanke på att det som man verkligen kämpade för i skolan, resulterade OFTAST, i att man fick sämre betyg i det hela, medan de som man kämpade mindre i eller helt enkelt struntade i, fick man bra betyg på, eller inget alls och det, Eddies kära läsare, är helt enkelt vilken lärare man hade då i.
Eddie har berättat för mig om hur han kämpade som tusan i Matematik A - kursen för att få ett simpelt VG. Och läraren var hela tiden tveksam men efter ett prov så visade Eddie kunskap i Matematiken och på så vis fick han det betyg han ville ha, och vet ni, Eddie var så fruktansvärt glad över det att han faktiskt dansade under en lektion i matematik. Jodå, alla skrattade åt honom men Eddie brydde sig inte förståss. Att jag missade den chansen att se vilka "moves" som Eddie gjorde den tiden, det hade varit kul att se honom dansa igen.
Men enligt andra uppgifter så vet jag faktiskt att Eddie är ganska bra på att dansa. Trott eller ej, men han kan riktigt schyssta "moves".

[Egoismen är stor i den gruppen]
Eddie, jag har läst ditt inlägg om Big Eddie och jag kan faktiskt inte säga mer än att jag håller med dig.
Det är den där hemska egoismen som gjorde så som "ALB" var just då och jag tror att inte ens ALB finns längre. Namnet dog ju i samband med att en av medlemmarna i ALB bytte stil och gjorde så att gruppen i sig, kollapsade helt.
Eller kanske var det två stycken som gjorde det? Hursomhelst agerade många utav dessa medlemmar, mycket egoistiskt att man faktiskt hade den där hemska "elak" sinnet i huvudet och man fick ju nog.
Visst, det kommer nya tider men personligheten kan man inte ens att försöka förändra på, inte på dem där grabbarna i alla fall, förutom de som ändrat stil förståss. Men fortfarande agerar de så egoistiska att man faktiskt är spyfärdig.
Och ingen som helst support fick du Eddie!!!! Herregud vilket agerande! Om jag hade varit musikproducent eller något liknande så hade jag åtminstone gjort så att ALLA hade kunnat få chansen att få vara med i rampljuset åtminstone den gången när ni spelade in. Men istället blev det Beatbox.

[Eddie, gör inga fler Solos!]
Beatboxen är något som Eddie och Alexander haft i huvudet hela tiden. Det är en liten hobby som de haft under 6 års tid. Och fortfarande lär de sig nya stilar varje dag. Tyvärr krävs det tid och mod, vilket nu Eddie inte haft på speciellt länge nu när han tvingats köra Solo på de flesta spelningar som han haft, för sig själv. Och jag tänker på när han stack till Beach Rocken för sig själv i Köping utan brorsans assistans.
Vad som orsakade Alexanders negativa inställning till detta var två saker. Dels för att deras logga aldrig blev skapat. Dels var att just den fredagen krockade med skoldagen.
En rekommendation till dig nu Eddie eftersom du nu gjort så många Solo-spelningar, gör dem aldrig själv nu!! Du behöver din bror! Du behöver assistans och hjälp eftersom ibland får du nu en halvtimma att spela, men bara minst en kvart kan du hinna med allt och dina stilar som du nu lärt dig, jag själv har sett det på dina videos och andra spelningar.
Den största rekommendationen är att Du och Alexander beatboxar tillsammans och på det viset får ni fler besökare/folk som ser er och det andra är att ni får en så kallad "reputation".
Och du Eddie, för att vara ärlig, du har inte ens fått NÅGON REPUTATION ALLS sist du beatboxade i Köping, INGEN!!!! Vilket jag tycker är skandal, Eddie!
Håll dig borta från Solo-inspelningar och gör dem inte själv nu, det är slut med Solos! SLUT!!!!

Dark Eddie har sagt sitt nu och jag hoppas att Eddie tar ställning till detta, eller jag hoppas på ett svar med andra ord.
Ni som läser detta, bra, er har jag en stor respekt för.
Annars så får ni ha det så bra denna lördag.

//Dark Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0