Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [4 Sept]

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub!
Idag är det en molnig och regnig dag, det älskar vi eller hur?
Om man tänker efter så gillar alla nära och bekanta, bara fina väder och sol. Jag gillar när det är kallt, mörkt och lite dimmigt ute eftersom det påminner mig om mina ungdomsdagar.
Och eftersom INGEN har uppdaterat min blogg, inklusive denna "Dark Eddie" så får jag be om ursäkt för det förra inlägget, där jag skrev att Dark Eddie skulle skriva in ett inlägg men nu gjorde han det inte. Men jag har pratat med honom och han ska göra ett inlägg lite senare idag.
Anledningen var att han behövde vila en vecka. Varför vet jag inte.

[Microsoft Windows]
Men samtidigt som det händer så funkade inte min lokala dator hemma i snart en vecka. Igår gjorde Alexander en INTENSIV räddning på min dator och lyckades spara filerna och dem är mycket säkra nu.
Datorn kunde inte starta upp "BIOS" och interna filer som var krävande för att starta datorn, var skadade och vi behövde förnya dem genom att sätta in en installationsskiva. Men efter flera dagar av letande av en installationsskiva för Windows så lyckades vi hitta en gammal skiva som pappa hade och med den så kunde vi installera utan problem, det gamla och traditionella Windows XP - operativsystemet.
Med registreringen och validering av äkta programvara, så är min dator helt ny, kan man väl säga.
Alex gjorde verkligen ett superjobb att försöka rädda datorn.
Varför filerna skadades vet jag fortfarande inte. Antagligen för att jag råkade installera en programvara som dessutom var präglat med virus och spionprogram så kanske var det därför som datorns interna filer, skadades men det tror inte Alexander på.
Alexander tror på förändringar på hårdvaror inne i datorns hårddisk.
Men vad jag vet så har jag inte rört datorns interna saker och inte ens öppnat paketet så jag tror nog inte på sådant och BIOS var till och med skadat så någon mjukprogramvara måste ha skadat filerna.
Men nu är ju datorn fixat så det är inga problöem med den.

Litet inlägg idag men det kommer en senare som sagt. Jag hoppas han skriver den!

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0