Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Statusen idag

Hejsan allihopa.
Som ni ser så ser det väldigt mörkt här inne på min blogg. Anledningen är att jag aldrig finner en bra stund till att skriva om min vardag. Men hur ser vardagen ut med jämfört förra månaden?
Jag ska tala om för er att den ser exakt likadan ut...

Musiken idag bestått av en hel del klassiska Latinamerikanska rytmer och den som fastnade just nu i musikens toner är Kinto Sol - Raza es Raza.
Låten har ett tydligt budskap till "la raza" folket som egentligen betyder Latinos.
Och för att vara ärlig, jag gillar låten extremt mycket med tanke på att den dels är gjord i Mexico och dels på grund av att gruppen tror på Aztekernas kalender och kultur. Och det kallar jag häftigt.

Men egentligen betyder "la raza" för Rasen, ren översättning från spanskan. Och jag tror jag inte ska prata mer om den musiken, tror jag...

[En F.D Plugghäst...]
Idag är det en tidig söndag den 22 augusti och vi är som sagt snart vid slutet av augusti och hösten är verkligen på gång. Och det är verkligen skönt att den hemska värmen äntligen har nått sitt slut och att den konverteras till något kallare tillstånd och det tycker jag om.
Att jag hatar värmen kan nog bero på att jag hatar att svettas. Och jag blir alldeles dåsig och seg när det är för varmt så jag föredrar nog det kalla.
Och inte nog med det, skolorna har också precis börjat som alla barn och ungdomar och studenter börjar studera. Och det tycker jag är fantastiskt... För min del gick det återigen ett helvete och jag kan verkligen kalla det för supernära. Trotts att många sökte i år med så var det rekordmånga som vart antagna till högskolorna och universiteten men inte jag, förstås... Det börjar nog bli en hemsk vana det där men vad i helvete ska man göra?
Jag har alltså satsat två hela år med att söka utbildningar på heltid förstås utan några resultat? Vad har jag gjort för fel? Ja, det kan man undra verkligen.

Med andra ord, jag har varit supernära men också haft en enorm otur när det gäller att studera... Ska det behöva ta en sådan lång tid?
Tydligen...
Och jag ångrar fullständigt att jag ens rörde Högskoleprovet... Jag ska aldrig mer gå så jävla långt bort bara för att få göra ett förbannat prov som jag trodde gick bra på men enligt dem så gick det åt skogen... Hahaha. Jag var verkligen inte förberedd nog...
Jag kände mig JÄVLIGT ensam när jag gjorde provet och en sådan enorm hunger jag hade den dagen har jag nog aldrig tidigare upplevt med tanke på att magen konstant kurrade och förväntade sig att få i sig någonting under dagen men VATTEN var det enda som mättade hungern i ca en minut innan det lät igen i magen... Vatten är verkligen ineffektivt att mätta hungern med om det är så att man ska försöka mätta den. Men överlevnadsmässigt så tror jag man överlever med vatten ja.

Det betyder också att jag stannar kvar i Arboga ett tag till men en förändring skall det bli snart. Och jag hoppas verkligen att vi får det bättre efter den 19 september... Det gör jag verkligen för vad Regeringen gjort för mig i Sverige är att försämra min livssituation och förvärra saker och ting...

Ha det gött
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0