Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Ännu en sån här dag...

Som man vill helst slippa. Åtminstone jag eftersom jag ännu en gång blivit sjuk på grund av denna kalla och hemska vinter som jag tvingats uppleva, speciellt under julen där jag inte kunde fira jul (som vanligt) med familjen... Herregud, jag hatar att vara förkyld och oftast leder förkylningen till en hemsk hosta som gör att jag blir svag och hes i rösten... Det är inte kul...

[Internet...]
Det är många saker som inte är roliga längre...
För det första så tar vi återigen cybervärlden som idag heter Internet... Det är ett mycket bra verktyg för de som inte har den där möjligheten att utforska världen genom resor till exempel... Internet är för bra men det finns många faktorer som förstör Internet-användningen...
För det första måste man vara teknisk. Man måste förstå Internet-språket. Gör man inte det så kanske man har det svårare att försvara sig. Ja trott eller ej så mobbas man även på nätet enligt en undersökning. Men det är sådana undersökningar som nu tyvärr görs alldeles för sent. VARFÖR kunde inte ni inte göra undersökningarna tidigare för? Var man så illa tvungen att vänta till år 2004 för att äntligen kunna försvara sig?? Det är så sjukt att jag spyr verkligen!! Det gör mig ännu sjukare än vad jag är...

Det andra är hastigheten... Har man snabb hastighet så behöver man inte ens tänka på att sidan skall behövas uppdateras varannan sekund och bilderna hämtas otroligt snabba då. Men har man en så seg och hemsk hårddisk och dessutom har "Streaming" problem, ja då kan man behöva börja om från början och starta en ny partiation på hårddisken och radera allt på samma gång och sedan börja om från början... Herregud alltså.

Den tredje orsaken som gör den lite smått ledsamt är nyhetsflödet som många nu älskar att göra. Hela tiden uppdaterar man med sina statusar och jag läste en igår som fick mig att gråta till sömns... Det var så otroligt att jag inte ens nämner den på min blogg för det är det verkligen inte värt tiden men vi kan faktiskt diskutera om det men det får bli på ett speciellt datum i februari faktiskt... Oh yes, jag ska verkligen diskutera om det eftersom jag tänkt på det ganska länge nu men INGENTING som jag har planerat utav den saken, får att gå igenom, det går bara inte, jag måste börja göra någonting och samtidigt ändra på mina sysslor så att det äntligen ska kunna fungera men det kommer för tusan inte att funka, INTE NU i alla fall...

[Hemservice]
Jag "jobbar" på hemservice i Arboga. Många utav mina kära brukare känner igen mig, andra glömmer bara bort mitt namn och några få vet inte vem jag är över huvudtaget. Men nåväl, jag är på hemservice och trivs faktiskt med arbetet. Trots många tuffa städ-dagar så gillar jag det men det har verkligen tagit sin tid innan jag vänjde mig vid arbetet...
Att jobba på hemservice är som sagt tufft. Man måste verkligen förlja sina städscheman i rätt tid annars riskerar man att hamna efter och missa en rast till exempel men det är sällan som det har hänt. Bara under sommaren när många tagit sina semestrar som det var tufft och som jag sade tidigare i mina blogginlägg, det blir tufft då.
Många känner igen oss eftersom vi är Grå-klädda hela tiden och har alltid med oss, åtminstone två skaft och en stor och tung dammsugare och vår attribut är den där röda kommunbilen som är av märket: Opel där det även står: Hemservice på bilen. Ser ni den så är det "oss" som ni ser.
Mina arbetskamrater är trevliga. Alla har olika egenskaper: Många är snabba på att städa, andra är mer noga med arbetet. De som är snabba ska man akta sig för dock. Man måste hålla upp tempot, gör man inte det så riskerar man att få en utskällning av den andre kamraten som var snabb...
Jag är noga med städningen, städar jag så ska det vara rent och fint och arbetet ska vara noggrant gjord. Annars blir jag inte nöjd eller riskerar att hamna i en stress-faktor, vilket jag faktiskt kände igår när jag städade men hursomhelst, det funkade men då måste man hålla samma tempo som sagt. Jag gillar att jobba med de noggranna personerna för de håller samma tempo som jag har.

Det är alltid kul att få vara social, man får träffa nya personer och de känner igen varandra och det blir en trevligare stämning... Men det finns sina brister, det finns även sådana som är perfektionister och sådana ska man verkligen inte bråka med eller vara för snabb. Där ska man verkligen akta sig för vad man säger, agerar och gör. Därför ska man vara försiktig, samtidigt hos dessa perfektionister. Är man inte det så riskerar man en grov utskällning och du lär ju även bli utskälld eller tillfrågad vidare instruktuioner hos de viktigare personerna i Enheten.

Ha en fortsatt trevlig onsdag så syns vi igen på fredag!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0