Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [29 Jan]

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub!!


Idag är det en solig fredag, som ni redan vet, har det verkligen snöat in i hela Sverige och det får vi verkligen tacka molnen och himlen för det fina arbetet som de nu gjort.
Vägarna, planerna och precis överallt är nu täckta med ett ganska tjockt lager snö som verkligen ändrar synen på en, ganska rejält med tanke på att snön är helt vit och med det menar jag att snön är något mycket unikt. Jag menar det, snön lyser verkligen vit som kanske får en att tänka att man är färgblind.
Ute i skogen så är synen bara svart och vit. Träden är täckta med snö och likaså stigarna. Otroligt eller hur?

[Vid skuggorna...]
I onsdags var det verkligen snökaos. Det snöade som aldrig förr och det var trafikkaos hit och dit... Men sorgligt nog finns det sådana som tar det där lite för mycket kanske och då menar jag alla de fartdårar som finns på Sveriges vägar och förstör för en. Hur många gånger har inte jag sett många bilar hamna i olika situationer där till och med polisen varit med inblandad? Många kan jag säga och det bara i Arboga vilket jag tycker är mycket synd.
Och många utav dagens ungdomar säger att Arboga är en "skitstad" där de menar att allt som sägs privat, sägs inom en allmänhet ganska snabbt vilket får en att börja fundera att varför pågår det en sådan hat mot varandra, i smyg?

Arboga är en mycket fin och trevlig stad, det kan jag åtminstone tycka. Arboga har sina positiva sidor. Dock inga så där stora negativa sidor har inte Arboga. Jag vet inte, jag kan inte komma på något just nu vilket betyder att jag tycker Arboga är en fin stad. Folket är underbara och man känner alla i princip och det är det som är det trevliga så jag förstår inte varför ungdomarna i Arboga tycker att Arboga erbjuder så lite för dem själva...
Men jag har varit mycket kritisk mot dem själv. Hur kan de påstå att Arboga inget har att erbjuda när i själva verket Arboga HAR GJORT OCH FÖRSÖKT HELA TIDEN ATT ERBJUDA DAGENS UNGDOMAR MED UNDERHÅLLNING MEN DE IGNOERAR ALLA BJUDNINGAR SOM ARBOGA ERBJDER!!!

Jag har skrivit om det förr i detta inlägg. Och jag kan inget mer säga. Om ni kunde svarat på min fråga som jag ställde den 3 december 2008 så kanske jag inte skrivit om detta idag men det får mig att bli förbannad. "Vi arrangerade men misslyckades på grund av er. Och ni ville så gärna ha den men varför kom ni inte för?" Detta kan nog vara sammanfattningen för vad som har sagts idag.

Okej, nu gick vi verkligen offtopic... Men det brukar hända och det är ingenting ovanligt.
Idag är det Olle Ytterbergs födelsedag och jag har redan önskat honom Grattis på hans födelsedag idag via Facebook och jag gör det gärna här i min blogg också. Grattis ännu en gång!!

Veckan har varit informativ.
Med alla möten som jag haft tillsammans med våra medlemmar inom SSU Arboga och SSU i Köping så har vi faktiskt med hjälp av Martin Andersson, försökt att bilda en alldeles egen SSU i KAK som fördelar sig med våra tre huvudkommuner: Köping, Arboga och Kungsör och därav haft hjälp och information med SSU Västerås där de har deras expedition.
Vårt första årsmöte i Arbogas SSU kommun hade vi i onsdags och det var lyckat, dock var vädret som sagt, inte i topp den dagen. Rapporten skrevs ut och tilldelades vidare till våra medlemmar och därav SSU i Västerås och de tycker att vi gör ett fantastiskt arbete.
Jag tackar alla som verkligen vill vara med och påverka.
Det är mycket arbete som står i fokus och mycket kommer att sägas och diskuteras och det ser jag fram emot och hoppas det kommer att bli något samarbete mellan våra kommuner.

Jag blev ännu mer glad när jag fick höra att när Martin var på Kommunfullmäktigemötet igår kväll så togs många frågor från SSU KAK upp i mötet och flera partier höll faktiskt med oss och det är något som verkligen inte händer varje dag mina damer och herrar. Tycker de precis som oss så är det hopp och glädje som vi ser fram emot i tiden.
Jag skulle gärna vilja vara med i framtida möten med bland annat Kommunfullmäktige och tycker låter spännande.
Och jag ser fram emot Framtidskonferensen som kommer att äga rum alldeles snart.
Jag ser fram emot alla möten som vi kommer att ha.

Ha en underbar Fredag idag!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0