Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Ny webbsida på gång!

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub...

Nu vill jag säga att jag har varit extremt dålig på att uppdatera på fredagar... Men hur ska jag kunna hinna med det när förbannade tiden aldrig är som den ska och dessutom blir ju jag sur när jag får inbokade event som jag inte ens bokat in dem som till exempel sjukdomar och aldrig fungerande saker, i hemmet?

[Guanaco Records]
Guanaco Records Loggan
Juni 2009 så pratade jag om Guanaco Productions här på min blogg.
Men Alexander ändrade lite på volymen och tyckte att Guanaco Records skulle vara passande med tanke på hans musik, beats och låtar handlade också om att spela in eller som man säger det på engelska: recording. Och Guanaco Records är mycket passande inom de musikgenrerna som han är intresserad av.
Och nu har han även startat en hemsida! Den är under kontsruktion fortfarande men den ser väldigt professionellt ut om jag ska vara ärlig!
Så en hemsida är PÅ G!!


[Foto: Guanaco Records]
Guanaco Records handlar om musik.

Genrerna inom Guanaco Records, Alexanders eller "Alexiito's" projekt har varierats genom alla åren.
Från början var det Hip Hop och Rap, som var hans musiksmak. Men efter resan i El Salvador, ändrades planerna till den spanska reggaen; Reggaeton.
Så mycket tid han ägnade åt att skapa Reggaeton-beats, musik som han producerade ett tag till våra vänner från teamet ALB (Arboga Latino Boys) men efter ett svek från det teamet sade Alexander att han ALDRIG mer skulle producera och skapa beats till dem.
Istället skapade han låtar, till sig själv ett ganska bra tag tills han öppnade ett konto på Myspace, där han har några utav hans bästa låtar eller "beats" som det numera heter, listade där.

Efter snart tre år utav Reggaeton-skapare så bytte han åter genre och satsade istället på Techno.
Och än idag fortsättar han så gärna med skapandet av Techno-beats.
Men det är inte bara techno, det är också Rock och Melodic Death Metal, inom hans musik. Men han har sagt att det är svårt att skapa Rock-låtar eftersom han själv inte spelar i ett sådant band, som de flesta gör nuförtiden.

Guanaco Records startades efter att ALB skapade deras första inofficiella låt, Test 1. Och detta var på sommaren 2004.
Och varför det skapades var enkelt och simpelt; det var hans utrustning och projekt som användes under tiden.
Guanaco Productions är projektet/låtarna som han skapade "beats."
Guanaco Records är projektet/låtarna som vi har skapat och spelat in tillsammans.
Guanaco Video Entertainment är något nytt som syftar till att skapa musikvideos och andra unika videos

"Guanaco Entertainment"
Guanaco Entertainment är basen för hela projektet inom "Guanaco Productions, Guanaco Records och Guanaco Video Entertainment" Dessa projekt är inofficiella projekt men fortfarande riktigt häftigt att det flyter på, genom tiden.
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0