Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fair-Onsdag

Goddag och välkomna till Eddiemans Fredagspub, bloggen som... är UNIK!!
Mwhahahahaha!

Jaja, hursomhelst, idag är det en onsdag... Typiskt onsdagar att det ska vara så bra... Eller ja, det händer goda saker varje onsdag har jag tänkt på nu; möten, Götlunda besök, Medåker besök, Oväntade överraskningar och trevliga besök.
Ni kanske undrar vad jag gör i Medåker och Götlunda? Vad annars skulle jag göra där? Jag städar där förstås!!

[Katten]
Men åhh gud vad jag hatar de ställena för att vara ärlig... Hur kan man bo där? Jag gillar inte de ställena för att vara ärlig, trotts att jag har fått hur många anmärkningar på att det är BRA att bo ute på landet...
Nej, jag tycker inte det...
Och speciellt inte när en främmande katt kommer nära mig och tror den ska försöka "leka" med mig och sedan försöka att "attackera" mig när jag inte ville leka med den... Eller snarare "kela" med den...
Men den gav aldrig upp... Speciellt inte när katten helt plötsligt hamnar inne i Kommunbilen och lägger sig inne i den... Herregud, jag tänkte distrahera den genom att "låtsas" leka med den genom att ducka sakta med säkert och vifta med handen så den skulle komma fram... Då inser jag bakom mig att det är någon som skrattar åt mig och säger; du gillar inte katter va?
Nja... Jag vet inte, svarade jag och såg allmänt förvirrad ut och försökte glömma det som alldeles nyss hade ägt rum...
Katten och ägaren försvann senare och mina arbetskamrater kom tillbaks vid det momentet...

["Begravningsmannen", det är en person, jag lovar...]
När jag refererar ordet; "Pistolen" så refererar jag till en person i Götlunda som har ett enormt hus med en massa dekorationer...
Jag har aldrig sett någon bo så "trångt" förut... Och det tar evigheter att komma ut därifrån, och ja, vi städar där med...
Nu ska jag inte gå in i detaljer men hursomhelst så ville jag dela min erfarenhet från Götlunda idag...
Ni vet ju vad en pistol är eller hur? Och när jag sa så till vår arbetsledare idag förstod hon ingenting så jag förklarade att översätt ordet Pistol till engelska, då förstod hon... Mwhahaha, jag brukar leka med människors namn ibland...
En annan person i Götlunda som vi brukade städa hos hade en gång en stor grävmaskin på sin gård utanför och när jag såg det trodde jag först att det var ett begravningsmoment som skulle äga rum och skrek rakt ut till vår chaufför; "TITTA, MANNEN BEGRAVER SIN DÖDE PAPPA". Okej, jag ville skoja lite med dem förstås och alla i bilen började skratta ihjäl sig...

Mina dagar ska vara roliga och eftersom jag gillar att skratta vill jag också att andra ska vara glada, därför vet alla att jag är en mycket glad person.

[Posten är säkrad]
Ni vet ju hur mycket jag hatade posten förut eller hur?
Jag fick en oväntad överraskning när jag såg att KAJSA är en "mail-delivery-girl" i Arboga igen!!
Det betyder att jag kommer få BRA post och reklam nu framöver. Tackar för det!! (:

Gud va längesen vi hade träffats, två år sedan eller? Ja det var riktigt roligt att få träffa en hederlig klasskamrat från skolan huh? Väldigt trevligt! Åhh, jag minns hur bra vi hade det då... Skolan, plugget... Ahh, vilka minnen...

Nej, nu ska jag försöka skriva en del rapporter och brev och sedan ska jag försöka vila min rygg, den har varit ganska paj idag och det är inte roligt...

Ha dé!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0