Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Helgen kändes som "kort"...

Hej och varmt välkomna till Eddiemans Fredagspub.
Idag är det en söndag och som rubriken säger, helgen kändes som kort...

Veckan har i för sig gått alldeles för fort också och det kan man tacka medicineringen för det. Jävla astma, att den skulle krångla just i år, det förstår jag inte...
Och varför just på vintern? Kunde den till exempel inte drabba i somras när man verkligen behövde "vila" efter en brutal "semester-attack" på den lokala Arbetsmarknadsenheten där det fanns två extremt helvetesveckor där nästan alla på enheten hade semester och på varje lokalavdelning var det underbemannat... Det var verkligen katastrof...

Jag ser dock inte fram emot sommaren 2011 om jag är kvar på den enheten om man ska tänka så långt bort...
Men det var inte det vi skulle snacka om idag...
Idag är det, fortfarande, söndag...
Haha, snacka om att dagen varit slö... Extremt slö...
Vaknade till min stora chock; vid 13.00 och då tänkte jag att hela dagen var förstörd... Men varför sov jag så länge? jag gick ju och la mig vid 23.00 i lördags...
Jag hade städat hela lördagen för att sedan vila och ladda batterierna för söndagen men det vart en överdos istället... Men det brukar vara så, mina powernaps exempelvis...
Jag brukar alltid ta en powernap efter en brutal dag på jobbet och brukar säga att minst en kvart är lagom för mig men powernapen blir återigen en överdos och jag vaknar 4 timmar senare... Hahaha, jag kan verkligen inte kontrollera tiden men att kroppen behöver återställa sig efter en hård dag på jobbet är väl nödvändigt att ta en powernap... För att det får man absolut inte göra på jobbet och vila får man kanske inte om man inte är en rökare förstås för då tar man olika sorters pauser lite överallt sådär...

Men jag blir inte lika trött när jag städar hos brukare än när jag städar på enheten exempelvis... För det finns alltid något som fuckar ur en på enheten; Papper måste fyllas på, toaletterna måste rengöras, lokalerna måste damsugas och rengöras, dagliga rutiner enligt dagens schema osv... Det finns absolut mycket att göra på enheten...
Och när jag menar enheten menar jag förstås Arbetsmarknadsenheten som många av er känner igen det som AME.

Helgen skulle vara lugn, det har den varit också, jag kände ingen lust för att ens lämna min unika lägenhet denna helg trotts att jag faktiskt förväntade mig ett par besök och samtal men de verkade vara upptagna denna helg... Men ingen gör väl det för städningen tog hela helgens aktiviteter... Helt otroligt, hur mycket tidningar har jag sparat egentligen? Fyfan, en hel armé med tidningar, pappersarbete och skräp låg i en sån hög att de var tvungna att bli sorterade...
Och jag har mycket kvar... Herregud, jag har arbeten som inte är gjorda ännu och det är så mycket skit att jag snart får huvudvärk...
Och i onsdags vart det värre, trotts sjukdomen Astma så fick jag utav mina kära vänner på transportavdelningen på AME, en bunt med papper, ärenden och handlingar för kommande aktiviteter på bland annat KF och Arboga Kommun... Det blir mycket att läsa förstås, när jag har den lediga stunden så att säga...

Pheew... Så mycket saker...
Jag ska försöka varva ned och försöka göra sakerna i tur och ordning så sluta terrorisera mig med mer uppgifter för då kanske jag snart börjar bli orolig...

Nehe... Ha en fortsatt trevlig söndagskväll önskar;

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0