Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Astmakonflikter på Hemservice

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, en unik blogg där det alltid är en fredagspub varje fredag, och något annat special en annan dag.
Idag är det en tisdag, en kall en måste jag medge, det har bara blåst arktiska och iskallt-frustrerande vindar i hela Arboga idag och det har varit enormt svårt att gå...
Och dagen kunde inte ha börjat bättre...
Jag försov mig efter en brutal natt med ilska och frustration över att vissa saker inte fungerar som det ska och att man har extremt många saker att göra att man nästan är spyfärdig...

Jag börjar faktiskt bli lite orolig och kanske måste säga ifrån ett antal saker som egentligen måste göras innan julen 2010 kommer och det datumet kommer med en enorm fart kan jag lova er...

[Astmakonflikter på Hemservice...]
Jag har tidigare nämnt om den "astmaattack" som jag fick för snart två veckor sedan och mina kära arbetskamrater (inte alla dock) vet om att nu har jag astma... Jag har nämnt det ett antal gånger om att jag inte ska besöka brukare med djur, rökare och annat som kan skada min hälsa... Men dagens överraskning var att jag hade fått ett sådant städ trotts att jag sagt åt dem att jag är en astmasjukling....
Men... MEN!!
Jag måste ha bevis också... What a shitload of fuck är det för ett jävla svar jag får när jag frågar dem varför de skickade mig dit och att om de ens visste om att jag har astma? Jag har ju varit sjuk i nästan en hel vecka på grund av jag utav misstag besökte en lägenhet med ett djur med päls ( vi snackar om en katt alltså)...
"Du har inget intyg om att du har astma, Eddie..."

What the fuck?!
Ursäkta men jag blir bara frustrerad över att det inte är nog med bara att man tar mediciner inför ögonen på dem, du måste ha ett jävla dokument, skrivet från läkaren själv och sedan själv lämna det intyget till fuck-facerna på enheten och äntligen förstå att jag har Astma?
Vilken jävla process, jag har aldrig hört något så dumt i mitt liv...
Visst, om du blir sjuk över en vecka så ska du naturligtvis lämna in ett sjukintyg om att du varit sjuk... Men astma?
What a load of random bullshit är det egentligen?
Och som det resulterade i, jag VAR TVUNGEN att gå till det städet och redan när jag klev in så kändes det i halsen...

Vad som gör det mer intressant är att jag var faktiskt "immun" för jag hade varit där tidigare... Jag lovar, inget hände när jag städade där förut men idag, fyfan, det kliade direkt i halsen efter ett par andetag i den katt-"radiation"-lägenheten...
Jag var sedan tvungen att springa iväg hemåt för en snabb dos med mediciner för att lugna ned halsen och hade jag inte gjort det hade jag varit sjuk igen, vilket jag är just nu i för sig men jag hoppas det blir bättre imorgon då...

Lite ilska och frustration på jobbet också men det syntes dock inte med tanke på att jag är alleles för snäll... Men i bekostnad på min hälsa... Det, mina damer och herrar, ska aldrig mer få ske i mitt liv igen.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0