Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Think-O-Visions

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min (Eddie) "personliga" blogg!

[Våren är här]
Igår kunde vi se att det var klart vackert väder ute med massor med liv ute i naturen, något som jag kanske borde vara glad över att nu äntligen är snön borta... Men så har ju våren sina enorma nackdelar och det är ju, först av allt, då allt vaknar till liv och det blir färgglatt ute... Hmm, jag tänker mer på de äckliga insekterna som nu vaknar till liv och de spelar ju en stor roll för naturen eller hur?

Inte nog med att jag håller mig undan insekterna, speciellt myggorna eftersom jag är allergisk mot deras gift, Histamin, Pollen och pollenallergin är verkligen en smärtsam plåga för mig som borde gilla våren men på grund av dessa faktorer så kan jag inte gilla våren... Det positiva med det hela måste vara värmen förstås men det får inte vara för varmt för då kan man inte hålla hjärnan i fokus...

Våren är inte okej med andra ord för mig och jag har nog sagt till er tidigare att jag hatar våren för det är då alla sjukdomar och smärtor härjar fritt i luften och kan när som helst ingripa en människa vars immunförsvar är låg...

Nog om våren, det är dags att sammanfatta veckan med en liten Think-O-Vision... (Eftersom mina tidigare inlägg 'Fredagspub-titlarna' inte är tillgängliga längre så försöker jag sammanfatta veckorna nu med en think-o-vision teknik... Detta för att förenkla rubrikerna och det andra för att jag helt enkelt inte haft tid till att göra inlägg med Fredagspub som ämne...)

[Arbetsmarknadsenheten]
Eftersom påsken skulle anlända så var även Arbetsmarknadsenheten informerade om denna unika event. Men eftersom jag var pollensjuk hela veckan så kunde jag inte fokusera på vad folk i närheten av mig snackade om... Jag vet att i torsdags, då var jag väldigt pollensjuk och eftersom jag också har problem med astman så var överlevnad ett prov av något slag...
Jag kunde utföra mina arbetsuppgifter dock i väldigt långsam takt... När jag fick ordern att vara på "huset" och städa då var det som om räddningen hade kommit då...
Men fortfarande i en långsam takt, kunde jag utföra städningen... Alltså jävla pollen som ska drabba mig varje år och jag måste även poängtera; denna pollenchock är nog en av de absolut starkaste jag någonsin har upplevt... Verkligen, förra året var jag inte så "seg" när jag utförde mina uppgifter men i år har det verkligen förstört mitt immunförsvar...

Inget märkvärdigt har väl hänt på enheten men om jag säger: "Oh gosh, i have been spotted!!" Vad tänker ni på då? Försök att klura ut det lite så får vi se.
Det är dock bara två personer mer som vet om denna kusliga lilla händelse som hänt mellan mig och enheten men jag tänker inte spoila allt för mycket...

Men annars har det varit positiva tankar, jag har varit gladare än vanligt och jag får väl tacka mina vänner för att jag mår så bra som jag gör och jag trivs med mina arbetskamrater... Ja, de jag umgås med förstås, det finns ju vissa då som kan verkligen förstöra min humor bara sådär instant men det har ju sina nackdelar dessa människor också...
När de dessutom har sagt "jävla Eddie" i bilen, ja då är det verkligen ett problem... men jag ska inte babbla struntprat om detta eftersom "Oh gosh, i have been spotted!!" eventet verkligen har satt hjärnan min i fokus så går det inte längre att prata om detta...

Och ursäkta mitt språk om jag använder engelska uttryck men det är så jag bäst kan beskriva mina känslor och uttryck mycket enklare, jag lovar... 

Men om man umgås med de rätta människorna så kommer nog inget negativt att hända men det kan vara helt plötsligt så att mardrömmarna kan vara sanna en vacker dag och du "måste" samarbeta med dina värsta arbetskamrater, och då är det illa...

Värsta arbetskamrater? Finns det verkligen så sjukt illa människor på enheten?
Ja, vi människor är ju olika eller hur? "Det är väl tur det" säger många och jag håller med men personligheterna hos många människor varierar, kunde alla människor inte vara glada, nöjda och optimistiska överallt, inklusive på sina respektive arbetsplatser??
DET VORE TREVLIGT ELLER HUR??!?! Men om människor inte gillar vissa saker eller uppgifter, ja då blir det ju konflikter och konflikter är det värsta jag vet när man blandar konflikt med stress, ja då blir det ju en katastrof...

[Eddie-ismen]
Därför gillar jag min "Eddie-ism" när jag kör den så kommer alltid de goda tankarna tillbaks i hjärnan min och när jag är i effekten "EDDIE-ISMEN" då är jag nog "immun" mot allt det onda... Det brukar funka, jag lovar att det funkar, jag släpper allt det onda och får fram en god tanke i form utav ett skratt eller ett leende på läpparna... Det är nog inte så många som kan detta med att släppa allt ont men funkar Eddie-ismen, då funkar det nog för er med...

Syftet med Eddie-ismen är att skapa fram goda tankar genom att vara glad, nöjd och optimistisk... Och det är så många människor har beskrivit mig som; "En glad, nöjd och en optimistisk person samtidigt som han är en rolig och en fantasifull kille med rolig humor."

[Eddie hemma hos Jim & Maria 22 april]
För första gången i mitt liv så besökte jag Jim & Marias place och det var en överraskning verkligen!
Först att de hade så mycket inspirerande dekorationer och det andra för att de hade (HAR) samma tankar som mig. Speciellt Maria och hennes visioner.
Maria brinner för saker nästan hela tiden fick jag veta igår och det saker hon brinner för att serviceinriktat och det kan jag verkligen kalla för en riktig människa. En människa som hjälper en annan människa eller hjälper naturen för övrigt är en god människa.

För övrigt så hade de en mysig lägenhet som passar dem verkligen. Större än vad jag trodde i alla fall så det var en överraskning men hur mysigt som helst.

Väl hemma hos dem så diskuterade vi allt, nu kan jag ju inte rabbla upp allt vi diskuterade men en sammanfattning över vad vi diskuterade kommer ni nog att få veta strax.
Vad jag menar över att de har samma tankar för mig är nog att vi satt ju och diskuterade om olika event tills klockan dingade 00.45 och då hade vi verkligen snackat ihop oss om en massa saker. Allt från politiken till Arbetsmarknadsenheten, från olika tron, religion och länder blandat med Geografi och matematik utöver det hela och våra tankar omkring dessa ämnen.
Mycket intressanta diskussioner och man hade alltid något att prata om, hela tiden så inte så konstigt att vi alla tre tyckte att tiden stack alldeles för snabbt... Jag trodde klockan var runt 22.00 när Maria frågade Jim ur mycket klockan var och chocken kom när han sa att klockan var strax över 00:30... Shit... Vi hade verkligen snackat en massa intressanta saker och som en BONUS utöver det hela fick jag låna en rad massa skivor som jag ska kolla sakta men säkert, över olika dokumentärer som jag, Jim och Maria är stolt förtjusta i att kolla. Jag har ju sagt tidigare att filmer och spel är jag något dåligt på att kolla på men DOKUMENTÄRER är något jag älskar eftersom de alltid har ett budskap att ge oss människor och dokumentärer brukar oftast analysera och det är min familj verkligen experter på att analysera olika events och speciellt min bror eftersom han nu dyrkar den Aztekiska kulturen mycket nu så är nog detta mycket intressant att kolla och grubbla lite över.

Det är något vi måste göra om tycker jag! Det var hur intressant som helst och prata med Jim och Maria. Jag älskar verkligen och prata om det vi tycker om gemensamt, verkligen, jag skulle gärna vilja prata mer men satans tid och trötthet som just kom i vägen... Men det finns tid för mer sånt, jag lovar!

Tack Jim & Maria för att man fick besöka er! Det var verkligen mycket roligt och mycket intressant! (:

Idag är det väl en trevlig lördag och jag tänkte mest stanna hemma hela påsken för att orka mer med kommande vecka... Och ni vet ju hur ekonomin ser ut för mig eller hur? Snart får man väl "påfyllning" igen och jag hoppas myndigheterna är snälla mot mig i maj för att snälla mot mig var de verkligen inte i aprilmånad, något som jag inte ville skulle hända... Vad har jag gjort för att förtjäna detta verkligen?
JAG FÖRSÖKER HITTA GENVÄGAR TILL ETT BÄTTRE LIV MEN GODDAMN!!!! Det är svårt..................

Jaja, Eddie-ISM!!! DET ÄR DAGS FÖR GODA TANKAR IGEN!!! MWHAHAHAHAHAHHA!!!

HA EN GLAD PÅSK PÅ ER MINA VÄNNER!!!!!

VI SYNS!!!!

//EDDIE
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0