Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [29 april]

Välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg!

För första gången på väldigt länge så är det återigen dags för ett "Fredagspub" inlägg och med det vill jag återigen passa på att säga till min vän Jim Svalås; Grattis i efterskott Master Jim!!

[Veckan]
Denna vecka har varit en plåga för mig. Jag är både pollenallergiker och histamin-allergiker och det betyder att jag är mycket försiktig när jag är ute i naturen... Dessutom är jag astmasjuk... Det är så vidrigt irriterande att vara sjuk på detta sätt, speciellt när det är varmare temperaturer utomhus när man sedan inser att man inte kan vistas utomhus jätte länge eftersom andningssvårigheter kan komma att vara ett problem samtidigt som pollen härjar fritt ute i naturen vilket är som sagt bra för naturen men inte för mig...

Pollenhalterna har varit enligt mig, en av de högsta och plågsammaste av alla i år och det betyder att det drabbat mig väldigt hårt, speciellt i onsdags då jag var tvungen att sjukanmäla mig och avbryta pågående aktiviteter eftersom jag fick feber och andra vidriga händelser under den natten och det var väldigt smärtsamt... Samtidigt som man hade dessa plågor var man ändå tvungen att gå ut för att hinna med vissa saker och små möten med mera...
Men jobba, nej...

Mina mediciner hade tagit slut på måndagen så tisdagen när jag fortfarande kunde jobba så var det plågsamt när det pollen irriterade mig hela förbaskade tiden...
Jag var alltså ur fokus, kunde inte koncentrera mig och jag var ovanligt "hög" eftersom jag inte visste vad folk snackade om runt omkring mig... Så att vila hemma var ett mycket bra alternativ, trotts att jag vet att jag ogillar att vara hemma på grund av sjukdom men vila är ett bra alternativ, tyckte då de flesta utav mina vänner så jag gjorde det jag vart tillsagd...

Men idag är det fredag, jag har fått påfyllning på mina mediciner och mår idag ganska bra trotts pollenhalterna runt omkring mig men med medicinen så dämpar dem smärtorna och plågorna så idag är jag glad tack o lov!

Och vi har också lämnat påsken bakom oss och tackar för vilodagarna vilket var välbehövligt.

[Bloggen allmänt]
Jag ber om ursäkt för att inte ha bloggat som jag skulle egentligen men som sagt, pollenallergin har hållit mig ur fokus och jag har inte koncentrerat  mig... Men idag är det stabilt.
Jag ska försöka blogga som vanligt nu när jag kan fokusera och koncentrera mig bättre. Hemska och vidriga pollen!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0