Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Inget lokalsinne...

Hej.
Jag har alltid haft svårt att hitta i världen, speciellt tillbaks till skoltiden då jag var ibland tvungen tillsammans med min klass, att gå ut och "orientera"...
Jag hatade det, speciellt när man helt plötsligt var också tvungen att besöka skogen, ett ställe dä bara träd och växter med svampar lever...
Inte nog med att jag ogillar det starkt, jag har ingen aning om hur skogsstigarna ser ut och har ingen aning om hur man tar sig därifrån...
Vi orienterade även till Maxelmossen ett X antal gånger men vad har det resulterat i? Jo, att jag glömt bort vägen dit... Jag lovar, går jag ut nu och försöker gå till Maxelmossen, jag kommer att gå vilse.... Och kartor finns eller hur? Men utan erfarenhet eller utbildning på hur man begriper sig på den konstiga kartan, då är det väldigt farligt att gå ut...
Och detsamma är det med vägarna...


Vi, inte bara Arboga, så har vi andra ställen att bo på, städer som det också heter och andra ställen.
Jag kan åtminstone vägen till Köping och Kungsör, Ta Eskilstuna också eftersom det är en av mina favoritstäder och fråga mig inte varför....
Men andra ställen, då får jag genast problem... Det är som om jag missat massor med timmar på just att besöka dessa ställen... Jag har berättat det för mina vänner om mitt lokalsinne och de har lovat mig en massa om att "Vi ska resa dit så får du se hur det ser ut" eller liknande...


Ibland kan det vara problematiskt också bland politiken där det ibland hålls möten i andra städer än just Arboga, det får jag ta ibland men snart har man ett besök i Sala där det står att unga Socialdemokrater, träffas för ett mycket viktigt möte... Först av allt, har jag varit i Sala förut? Nej, förutom min bror då men det var ju fasiken ett par år det...
Hur ska jag ta mig dit? Finns det bussar måntro vägen dit? Jag ska ta och kolla upp det men jag har dock aldrig varit i Sala... Och samma problem hade jag när jag skulle till Skinnskatteberg 2009 där jag tvingades ut i regnet och leta efter den sabla skolan där vi skulle vara då och jag var tydligen 2 timmar sen efter den incidenten... Men gud vad löjligt egentligen... Jag var på station i hopp att träffa dessa ungdomar och bli omhändertagen av glada fans (på den tiden)... Men what a shitload of f*ck... Jag hade tydligen fel... (Som jag brukar ha) men det får man ju ta...


Men Sala, nu är det din tur... Nu ska jag försöka studera vägen dit nu en hel vecka och kolla om det finns några bussturer...

Men det finns problem som jag tänker ta upp ett senare tillfälle och det handlar, sorgligt nog, om min ekonomi nu igen... Så jag hoppas att det finns en lösning på problemet eller så får jag helt enkelt tacka nej för besöket i Sala... Allt handlar om pengar som jag har sagt tidigare och utan pengar, ja, då är man en jävla prick i det här samhället...


Seriöst, jag hatar att vara papperslös...


//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0