Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Sjukdomsterror på Hemservice

Hej.

Ni kanske har märkt de "alltid" gråklädda människor som brukar vandra med antingen en dammsugare eller ett skaft? Japp, det är en av våra uniformer och det är en av oss som "arbetar" på Hemservice... Och ja, jag menar verkligen att "arbeta" eftersom det finns vissa som arbetar för mycket, andra för lite...

 

Det är verkligen synd att det är Hemservice som får lida väldigt mycket utav stress och tålamod och samtidigt som man får orättvisor och andra onyttiga påhopp från andra som jämt och ständigt anser att "ni gör ingening mer än att tvätta golv..."

Seriöst...

 

Tvätta golv? Många utav våra kära medarbetare på Arbetsmarknadsenheten i Arboga vet inte att Hemservice personalen lider mycket utav att det är så mycket uppgifter som görs under en dag på Hemservice.

Hemservice är inte bara städ... Transport av tvätt, tvättning, handling åt de äldre, fönsterputsning, Fixartjänster åt de äldre och Fixartjänster i allmänhet.

Allt detta ska hinnas med under en arbetsdag och vi börjar från klockan 07.00 på morgonen, till 16.00 på eftermiddagen...

Många har missat detta med Hemservice-uppgifterna och det ska vi ta under en annan TOPIC men idag som ni läste på rubriken, Sjukdomsterror på Hemservice är vad detta inlägg kommer att handla om i allmänhet.

 

Vad jag menar med detta är att, oavsett dag eller vecka, månad eller ett förbaskat år, så är det alltid någon borta av några okända anledningar...

Inte för att vara elak men jag har faktiskt märkt, eller nej, jag VET att det är jämt och ständigt alltid någon borta, sjuk eller "förlorad" på Hemservice personalen. Hur många var vi idag och då menar jag HELTIDARE; Hmm. 7st?

9ST?! VA??!! NIO!!!!!?!?!??! Var vi verkligen 9 personer idag på hemservice? VART HAR STYRKAN TAGIT VÄGEN?!?!?!?!?!?

 

När finanskrisen drabbade oss i september 2008 varslades så mycket folk att till och med Arbetsmarknadsenheten vart drabbad samtidigt som folk hade det otroligt sämre på den tiden.

Vad jag hört från rykten, så bemmannades fler Kökslokaler innan finanskrisen på Hemservice i Arboga och Arboga hade ett samarbete med Kungsör att ha städ och fixartjänster. Vi städade till och med i Valskog kommer jag ihåg... Och styrkan var mer än 7st på den tiden... Vi var säkert över 30 personer då... Men idag har hela 80% utav den styrkan försvunnit från Hemservice av flera olika anledningar...

Några har ett bättre, andra sämre och vill kanske inte jobba på Hemservice för att de hatar de arbetsuppgifter de får där...

Andra får slita häcken av sig bara för att hinna fixa allt i tid...

 

Och på grund av denna stress så drabbas många av sjukdomar, pest och pina. Detta går inte ihop...

Jag förstår att vissa av oss heltidare är sjuka, jag respekterar er men det finns vissa andra som jämt och konstant är borta hela tiden och vill inte ens "försöka" att prestera bättre. De presterar sämre och deras "reputation" sänks sakta med säkert...

 

Vad jag vill komma år detta är att det är på något sätt, alltid HEMSERVICE som drabbas värst utav detta och detta leder till att vi får jobba arlset av oss och jobba hårdare... Denna vecka tänkte jag ägna mig åt min favoritmaskin, Skurmaskinen på Arbetsmarknadsenheten men vad händer? Jag får inte för att "städ" är prioritet och att det finns inte tillräckligt med folk att bemanna för de olika momenten... Detta är så sjukt... Inte så konstigt att många hatar Hemservice på grund av de orättvisor som många drabbas utav...

 

För att sammanfatta detta då:

Hemservice är värst drabbad av alla avdelningar på Arbetsmarknadsenheten när det gäller att "bemanna" folk.

Personalen på Hemservice får slita ännu mer och stressa hårdare för att hinna fixa allt under en arbetsdag, bara för att det är för lite folk.

Det är alltid någon borta eller sjuk av okända eller kanske kända anledningar...

Det är inte så bra med "deltidsarbetande" människor på Hemservice...

Många ogillar Hemservice...

 

End of story...

Kommentarer? Får ni gärna skriva.

Eller besök min Facebook-profil och kommentera där i loggen...

 

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0