Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Xfire - Gaming Simplified

Hej.

Det var längesen jag snackade om spel och för första gången i bloggen Eddiemans Fredagspubs historia ska vi snacka om SPEL. Därför introducerar jag nya kategorin EDDIEMANS SPELINTRESSEN!!

 

Idag ska vi snacka om spelmodulen XFIRE för PCn. Något som nästan alla spelare, inklusive mig själv, använder sig utav dagligen för att snacka spel och intressen till andra spelare.

XFIRE heter programmet och fungerar som en allt-iett modul för spelintresserade människor. När du spelar ett spel på datorn så registreras spelen som är installerade i datorns hårddisk, i Xfire programmet och på så vis kan andra se vad du spelar. Samtidigt som du spelar ett spel kan du chatta med en annan person som har Xfire installerat, eller varför inte prata med någon över med mikrofonen som ett chattrum fast med ljud samtidigt som du spelar ett spel. Många som spelar till exempel FPS Spel såsom (First-person Shooter) Counter Strike eller MMORPG (Massively-Multiplayer-Online-Roll-Playing Game) såsom World of Warcraft använder sig utav ljudfunktionen för att varna spelare om hjälp eller hjälpa en i spelet.

 

En viktig funktion som Xfire har är att varje gång du spelar ett spel registreras även speltiden för det spelet du spelar. Men det betyder det att för varje gång du startar ett spel startas en timer och Xfire räknar tiden som du har spelat spelet.

 

På min blogg har du nog märkt denna ruta:

Japp, detta är min Xfire miniprofil där du ser vilka spel som jag spelat och hur många timmar jag "slösat" på just de spelen...

Jag undrar hur tusan jag fått så många timmar slösade på just World of Warcraft... Och jag har inte spelat WoW på 3 år nu... Och ja, jag har spelat WoW om ni så undrade...

Hemsidan för Xfire visar andra spelares historia över de spel som de spelat och man kan se andras profiler, spel som de spelat och även recensioner av spel kan man läsa.

De duktiga människorna som skapat Xfire uppdaterar Xfire jämt och ständigt och håller Xfire på topp och i bra skick hela tiden att de alltid kommer på nya funktioner till programmet såsom att spela in en video till spelet du spelar och sedan skicka över det till din profil så att andra spelare kan se den och en rad massa andra funktioner...

 

Jag rekommenderar Xfire för spelare som vill dela med sig utav deras erfarenheter av spel som de spelat till andra spelare, samtidigt som du kan chatta, skicka filer, prata med en via ljud eller spela in videor.

Fungerar nästan likt som Windows Live Messenger fast md fler unika funktioner avsädda för spelare och spelfunktioner.

Jag använder mig utav Xfire varje dag och tycker det är ett trevligt och bra program.

Checka deras hemsida vettja!

(www.xfire.com)

 

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0