Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Failed Powernaps

Tjenare och välkomna ännu än gång till Eddiemans Fredagspub, Eddiemans personliga blogg på nätet.
Idag är det den 7 december och en iskall onsdag vilket betyder att vinterperioden är här och den lilla snön som föll i måndags var bara ett tydligt exempel på att julen är på väg med en riktig fart.

Igår tisdag var en riktig dålig dag, till att börja med så hade man inte sovit tillräckligt och det andra var att lektionen som skulle hållas då skulle börja lite senare än vanligt och det hade man missat så jag bestämde mig för att läsa lite om sjukdomsläran vilket i sig låter ganska intressant, det mesta är som sagt lite repetition från förra kursen och det är alltid lika roligt att få veta någonting nytt, problemet är ju om den sortens information är relevant till det som klassas som Folkhälsovetenskap... Det är mycket sjukdomar, medicinska och biologiska termer och det är ju okej men vi får samtidigt tänka på att detta är inte sjuksköterskor som läser detta utan det är blivande folkhälsovetare som läser folkhälsovetenskap som är punkten. Tyvärr är det så att alla lärare (hittills) har babblat om en massa saker som egentligen tillhör sjuksköterskeprogrammens delar och det har verkligen krockat med åtminstone min studieteknik. Många har dessutom klagat på vissa lärares sätt att undervisa oss elever vilket jag ansåg att det var onödigt gjort men samtidigt också något som de borde se upp för i framtiden, dessutom är ju Folkhälsovetenskap väldigt nytt ämne.

Som rubriken lyder idag så är det så att jag är väldigt bra på att ta powernaps. Så bra att mitt senaste powernap rekord var hela 13 timmar utav ren sömn. Jag skojar inte, 13 långa timmar powernap är rekord. Varför tar jag powernaps? Jag vet inte, ibland så tänker jag att fem minuters vila borde räcka för att vara pigg senare men de har tyvärr aldrig funkat, jag sover som en stock och jag brukar vara (oftast) vara vaken på nätterna, väldigt pigg och energisk men detta har konsekvenser för senare under dagen för det är då som alla aktiviteter arbetas fram.
Så om ni ser mig extremt sömnig någonstans i "världen" så vet ni nog att Eddie är trött och kan somna när som helst.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0