Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

100 SEK

Hej.
Då har ännu än vecka avklarats... Och jag vet inte hur jag ska sammanfatta denna vecka faktiskt... Jag lovade er bättre blogguppdatering men jag har verkligen seriöst bara varit extremt trött, utmattad och fått "solsting" om man kan säga så med tanke på vilket tropiskt värme vi haft och det enda jag önskat mig är molnigt väder med extrem åska och regn... Ja tack, kyl ned oss med detta och jag blir återigen normal...

Det är faktiskt ganska konstigt, jag har fått frågan förr om jag verkligen är van vid extrema väderförhållanden... Nej det är jag inte... Bara resan till El Salvador 2006 ledde till extrem sjukdomsöverflöd och satte verkligen mig på ett överlevnadsprov så, nej... Jag är inte van tyvärr...

Detta inlägg ska återigen handla om pengar eftersom det är det som vi människor strävar efter nästan hela tiden... Pengar används dagligen och det är det mesta som pratas eller snackas om, inte minst på Arbetsmarknadsenheten där jag gör min tjänst... En tjänst som jag inte vet om jag är stolt över eller om det är något som jag ska fira över...
Anledningen utöver att jag börjar bli smått orolig över det är att dels, jag har snart varit och gjort samma tjänst i 2/½ års tid... Och dels över att "Master Ingenjör" hela tiden sagt till mig att jag inte tillhör detta och att jag måste hitta något annat... Som om jag inte gjort det... Geez, sluta snacka om det... Jag har gjort men de har sagt ifrån... SÅ, end of story!

Alright, lite "back story" där men det är så som jag måste berätta hur det egentligen ligger till...

100 kronor... Visst låter det lockande eller hur? 100kr kan du göra väldigt mycket med faktiskt... Och 100kr är verkligen början på "miljonen" som jag kallar den. Istället för den där ynkliga en-kronan så är hundrakronorssedeln mer värdefull anser jag eftersom jag verkligen är i behov av just pengar... Varför?
Jag har sagt det förr men jag kan nog säga det till er igen... Och med en liten mer analys gjord av mig själv så kan jag säga er såhär:
Jag tror jag är fattigast av ALLA på Arbetsmarknadsenheten. Jag räknar inte er som har haft problem med att få era inbetalningar så sent, jag vet att vi har det svårt men det gäller hur mycket som man får utbetalt och det är det som jag gjort och analyserat lite kring... Jag är nog ganska säker på att jag är den som får allra minst betalt på Arbetsmarknadsenheten... Trotts att det finns fler som är praktikanter, men jag har inte fått någon "JUSTICE" kring detta när jag sist levererade en faktura som skulle betalas av andra som resulterade i att jag återigen skulle betala med min fattiga bössa... Det är hårt att leva på existensminimum och mer får man inte trotts att jag fullgör en tjänst som vilken anställd person som helst på Arbetsmarknadsenheten... Jag har gett upp med att försöka rätta till detta med tanke på att det krävs mycket "JUSTICE" kring detta och mycket tålamod för den delen också... Men som sagt, fattigast, det är nog jag...

Varför tror jag det? Jag tror inte på det, JAG VET DET!! Vet ni varför?
Hur många personer har jag inte hört de säga: "Jag får åtminstone över 5000 SEK för att jag gör min tjänst" Eller liknande... Jag har inte hört någon säga: "Hey, jag får bara 3200kr för min tjänst"... Geez, är det bara jag som sagt det? Då är det trubbel... Men hey, jag lever ju fortfarande men det ska jag inte jubla över verkligen... Jag borde gråta mig till sömns...

Jag kämpade mig verkligen i skolan, det gjorde jag... Men geez... Que dolor... Jag fick en "OVERPOWERED" klass... Vart jag än gick var det alltid någon som var "FAR SUPERIOR" än mig...
Gahhhh, jag vill inte prata om skolan för det fanns personer som jag verkligen inte gillade men nog om det...

Just nu väntar jag på förbättringar och en ljus framtid... Händer inte något fram till och med i mitten av juli, då kommer jag att gråta mig till döds...
Önska mig då i så fall, lycka till...

Ett inlägg om pengar ja...
Men personer som har hjälpt mig att överleva får ni i ett annat inlägg...
Just nu önskar jag er en god natt.

//Edde
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0