Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

El Sombrero of True Hope

Hej.
Då är året karneval äntligen framme i Arboga nu och det kunde inte ha börjat sämre med vädret... Regn och åter regn... Som sagt, jag älskar regnet men varje år när det är karnevalstider i Arboga, ja, då måste det vara tråkigt väder ute... Det är en tradition på något sätt, som karnevalen är en tradition, ja, då måste även det tråkiga vädret vara en tradition för oss...
Visserligen missade jag det som hade hänt tidigare idag men den stora dagen är som sagt på lördagen då den "stora" karnevalståget beräknas vara på alerten någonstans runt 17.00.

[El Sombero of True Hope]
Jag vandrade vidare och fick se en av mina arbetskollegor komma förbi och när hon såg de snygga hattarna som en av försäljarna hade där ville hon att jag skulle pröva en av dem... Och hon vart då häpnad... Men försäljaren hade en svart sombrero gömd någonstans i hans "minivan" som han hade bakom ståndet och jag fick pröva den och då vart hon mer häpnad och sa till mig att "den hatten passar dig perfekt, Eddie! Det är din stil!"
Då fanns alltså två restfrågor... Den ena var att om jag skulle sombreron på mig, då skulle jag nog klippa mitt tjocka hår... Den andra frågan är precis tvärtom, om jag skulle låta håret vara så som den är och låta lockarna komma fram när jag har sombreron på mig... Jag har ingen aning alltså... Så jag gick och frågade ett par stycken personer som befann sig i området och frågade dem om jag passade i sombreron med eller utan sådant tjockt hår...
Majoriteten sa att jag skulle låta håret vara som den är, alltså, inte klippa mig...

Personligen tycker jag att om jag ska ha sombrero på mig så ska jag ha kort hår... Och ska jag ha den varje dag, såsom jag hade tänkt mig, ja då måste det vara kort i så fall...

Det betyder att mitt tjocka hår ligger alltså i stort fokus just nu... Vilket dilemma huh? Jag gillar mitt hår verkligen men som sagt, det vore skönt om jag klippte bort det och ha kort hår, såsom jag länge haft tidigare... Men vi får se... Än så länge finns det inga planer på att klippa mig dock... Så var inte oroliga.

Efter denna händelse och "köp" har jag börjat kalla min hatt, eller Sombrero, för "El Sombrero of True Hope" eftersom hatten ger mig en helt ny personlighet, karisma och en helt ny stil.

Vi får se va morgondagen har att erbjuda! Jag ser fram emot en mycket bra dag imorgon!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0