Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Att söka jobb...

Hej.

Att söka jobb är nog en av de mest naturliga saker som vi måste göra för att helt enkelt kunna nå det jobb man vill åt... Är inte detta fascinerande att söka jobb just på internet och sedan uppdatera sig med ett CV och ett personligt brev? Och att sedan låta det kontrolleras av arbetsgivare som läser dessa brev och cv:n i lugn och ro och sedan fortsätta deras "sanna" arbete...

Personligen tycker jag att detta är helt okej men för guds skull, addera inte så mycket KRAV för oss som inte ens vet vad arbetsmarknaden är för någonting... Eller ja, nu var jag för elak men jag menar sådana personer som inte ens har kommit in i arbetsmarknaden... Det finns säkert sådana personer som har fått sina sommarjobb eventuellt någonstans men här i Arboga är det Arbetsmarknadsenheten som anordnar det varje år för våra ungdomar vilket är bra... Synd att det gäller vissa ungdomar födda ett visst årtal varje år och jag har för mig att iår är det 1994:orna som kan söka primärt, ett sommarjobb inom Arboga Kommun.

Vi andra har också chansen men som ett minimerat tillstånd om man säger så eftersom i dagens samhälle så gäller det att så länge du har kontakter med några företagare eller liknande så ökas chansen till att få ett jobb med ytterliggare 20%.

Har du erfarenhet ökas chansen med ytterliggare 15%...

Har du dessutom utbildningen så ökas chansen med ytterliggare 40%

Har du ett körkort ökas chansen med ytterliggare 75%...

Har du dessa "krav" som jag kallar det så grattis, sök ett jobb NU med just dina erfarenheter...

 

Hehe, när det gäller mig så saknar jag allt... Hahah, jag är så pessimistisk utav mig men oturligt nog så är det sanningen...  Jag har ingen som helst bra "kontakt" med medmänniskor som jobbar i ett företag... Om man nu ska kalla Arbetsmarknadsenheten för ett företag vilket jag absolut inte kallar för företag trotts att de har samarbeten med andra riktiga företag som säljer saker till just "företagare" och AME är ju inget företag men nu babblar jag om något helt annat... Det brukar hända när jag tänker så mycket på det men AME har ju så många fel så du har ingen aning om det men jag ska inte självutplåna mig själv genom att tänka på det...

Att söka jobb är unikt... Det har jag gjort i hela tre års tid, utan resultat och istället resulterat att jag gått på olika så kallade "utbildningar" som Arbetsförmedlingen anordnat, helt utan ett bra resultat... Den senaste jag var på; PERSONALSTRATEGERNA, var en av de mest uslaste jobbcoacherbjudanden som någonsin har existerat på planeten... Hur kan man anställa personer som dessa som de enda de har erbjudit är bara att prata med ett annat gäng och sedan är det tack och adjö...

Då säger jag att Arbetsmarknadsenheten i Arboga Kommun är mycket bättre än Personalstrategerna i KAK.

Jag lärde mig ABSOLUT INGENTING under min vistelse där i 6 månader... Utan resultat förstås...

Sammanfattningsvis: Att söka jobb leder till någonting men du måste ha de ovannämnda kraven som följd.

 

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0