Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Misstolkning eller en lögn?

Hej.
Denna vecka har jag fått en rad med samtal via telefon faktiskt. Alla från olika människor,  några samtal var dock samtal som fick mig att känna mig tom inombords, småledsen och besviken faktiskt...
Vem kunde då få mig att må så efter dessa omständigheter?
Det var min mamma...

Mamma har ringt mig ett X antal gånger om vart jag befinner mig någonstans och varför jag inte kommer och besöker henne så ofta... Jag svarade henne genom att säga att jag studerar i Västerås på Mälardalens Högskola och dagarna får mig att använda hjärnan hela tiden och jag efter en dag av plugg så blir jag trött i hjärnan och behöver mitt vilande.
Men mamma, hon trodde verkligen inte på mig och påstod att hon "sett" min cykel kvar på cykelstället vid gården och påstod också att jag var hemma om dagarna och gjorde absolut ingenting och hade "detta" som argument över varför jag inte besöker henne istället...

Kära mamma...
Jag vet att du inte läser mina blogginlägg men hursomhelst vill jag klargöra en sak innan vi fortsätter...
Jag älskar min mamma.
Men detta blir man bara förbannad över... Jag ville inte visa min aggression mot henne via telefon eftersom jag satt bredvid mina klasskamrater runt ett bord i en kafeteria på Högskolan och ville förklara för henna att JAG VAR vid Västerås Högskola och studerade...

Efter den dagen var man ur fokus hela dagen och jag kände också att dagen vart förstörd på grund av mammas misstolkning? Vet hon inte att jag studerar i Västerås eller gör hon sig bara?

Jag vet inte vad mamma går på idag och varför hon beter sig på detta sätt mot mig just nu... Bara för att min bror flyttade till Filipstad betyder inte det att jag gör absolut ingenting... Kom också ihåg att jag var på Arbetsmarknadsenheten och jag jobbade där i över 2 år, DU MED!!! (Min mor alltså).
Så jag förstår inte detta...

Ursäkta för ett "konstigt" inlägg idag men jag var tvungen att få ur detta från min skalle, jag tänker på saker som jag sade tidigare, det får mig att vara ur fokus och är jag ur fokus är dagen bara förstörd för mig... Och det är bara jag som känner det... Utanför ser folket inte det...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: maria

kram vännen,hade din mor inte bara en dålig dag o hon kanske saknar dig jätte mycket,men allt blev kanske bara så fel.kram

2011-10-07 @ 14:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0