Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Q&A's

[Varför dricker du Coca-Cola?]
Coca-Cola Logo

Denna fråga fick jag nog för exakt två veckor sedan av en ganska förvirrad person som man såg klart och tydligt att denne var alkoholpåverkad... Men det är typiskt människor att fråga en sådan simpel fråga när det gäller mitt sockerintag...
Som sagt, jag älskar Coca-Cola och kan nog också medge att jag är en Coca-Cola Addict... Har alltid gillat och älskat Coca-Cola och är en mycket god läskeblask...
Det finns varianter men Coca-Cola slår verkligen allt... Enligt mig alltså, det finns andra människor med olika smaklökar men jag föredrar Coca-Cola om ni så undrade...

Coca-Cola är inte bara väldigt god, den har även en sådan unik karaktär som jag skulle vilja kalla för ELIXIR... Precis, en unik ELIXIR som får en att dricka den goda, svarta och kalla bubbeldrycken.
Och ni vet, såsom en elixir är så känns det som varje gång man dricker den blir man "helad" av drycken.
Resultatet; Efter minst 2 burkar så får du vad jag kallar för "Hyperaktiv Effekt". Inte håller den dig vaken ett tag, den håller dig dessutom fräsch och en riktig god törstsläckare (om man nu ska gå väldigt långt...)
Coca-Cola är betydligt bättre än Sprite och godare än andra cola-varianter...

Coca-Cola är så himla stort och finns överallt och måste vara den vanligaste läskedrycken som finns i världen.
Cola-Colas unika karaktär känns mycket starkare i burkar än vad den gör i till exempel pantflaskor. Men den unika karaktären finns också i de så konstigt sällsynta glasflaskorna som jag har "snatchat" ett par stycken men aldrig kommit åt de riktiga glasflaskorna... Jag vet ett ställe i Arboga som de säljer glasflaskorna men men får inte ta med sig dem utanför gården vilket är en ren besvikelse... Varför?

Andra glasflaskor är formade av en typ men de saknar verkligen karaktären och ibland kan du få en annan smak i colan och då förstör det verkligen karaktären...
Och tyvärr under en vistelse i Spanien när man hamnade i en restaurang där och ville beställa Coca-Cola, smaken var hemsk... Varför? De hade tydligen gjort rent maskinen och smaken av diskmedel var extrem och då var nog måltiden förstörd... Det är drycken som är viktig. Så viktig att till och med min pappa vart besviken!

Sammanställning då:
Coca-Cola är BÄST!! (:
Coca-Cola är gott!
Coca-Cola är min ELIXIR!
Coca-Cola 4 Life (:

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0