Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [23 sept]

Hej.
Då är det ytterligare en fredag och då är det FREDAGSPUB!!!

Veckan har varit ganska så lugn. Med intensiva timmars pluggande så har det faktiskt varit så lugnt att jag faktiskt hunnit med en hel del. Bland annat köpt mig ett par nya skor efter den lite "tragiskt nog" incidenten i Västerås förra helgen där som jag sade tidigare, gick sönder efter ett hårt "festande" två dagar i sträck...
Men nu är man "uppgraderad" och redo för nya äventyr...

[Analys]
Detta var min dröm för redan två månader sedan när jag fortfarande var på Arbetsmarknadsenheten där jag tvingades ha mina usla skor på mig varje dag, allt tack vare att man inte hade råd med ett par nya på grund av ekonomin. Detta var en "dröm" för mig att ha ett par skor som inte hade några enorma hål, där det trängdes igenom en massa vatten från vattenpölar och regnväder...
DET är mycket saker som har slitit ihjäl sig tack vare att man inte hade råd...
Några utav sakerna som slet ihjäl sig var mina par jeans som jag hade varje dag... De var mina ENDA PAR som jag hade under 1,5 års-period innan miraklet kom när jag finner fyra splitternya jeans i en kartong i källaren. Det var som om man fick julklappar från jultomten och att ens dröm vart uppfyllda...
Denna händelse var en av de största och viktigaste i hela mitt liv där, mina damer och herrar, mirakel kan uppstå.

Ahh geez... Ännu ett inlägg om fattigdomen? Tydligen och tro mig, mera orättvisa händelser kommer att fortsätta finnas i Eddiemans Fredagspub, min blogg alltså där allt kan förekomma, i detta fall då, om fattigdomen igen...

[Veckan]
Veckan som jag sade tidigare, har varit relativt lugnt. Men i måndags kämpade man verkligen mot sömnen både i klassrummen och utanför eftersom jag verkligen var sliten efter helgens incidenter. Men man måste tänka positivt och säga att det var verkligen en upplevelse som jag aldrig tidigare hade beskådat.
Veckan gick ändå fort tyckte jag men nästa vecka lär ju vara tuff enligt min almanacka...

Några inbokade möten med mitt favoritparti står på schemat både tisdagen och torsdagen nästa vecka vilket lär vara mycket intressant och dessutom måste jag ta igen nu eftersom det jag har missat måste jag ta tag i för att det är ju mina väljare, mitt folk och mina åsikter som spelar en mycket stor roll när jag vandrar bland korridorerna i Rådhuset i Arboga.

Idag fredag spenderade man den tidiga eftermiddagen på Arbetsmarknadsenheten där nya saker händer nästan hela tiden... Förutom "jobben" som arbetarna håller på med om dagarna inne i enheten så var det mestadels nyheter som präglades bland mina kamrater och mycket intressanta saker sades både inne och utanför enheten.
Alla var mycket trevliga idag, som vänner och som arbetskamrater. Och det är inte ofta man erbjuds skjuts av en arbetsledare på enheten?! Eller hur, jag vart väldigt förvånad när han ville erbjuda mig skjuts... Tyvärr så skulle jag då till min far då han inte bodde så långt ifrån Arbetsmarknadsenheten... Eller bodde, hmm, grammatiskt blir det fel men hursomhelst...

Efter nyhetsrapporteringarna från Arbetsmarknadsenheten så ringde jag upp min far, det var ändå väldigt länge sedan jag pratade med min gamle och vise far. Han vart mycket glad när jag ringde upp honom och väl hemma bjuder de på lunch och underhållning vilket var mycket uppskattande. Synd bara att inte min lillasyster var närvarande, hon var tydligen i skolan då och gör väl sitt bästa där. Men det var mycket trevligt faktiskt. Jag visar stor respekt för pappa.
När man väl anländer hemma hos pappa blir atmosfären helt annorlunda. Kultur, färger, natur och dekorationer fyller lägenheten till max och det får som jag sade till honom, ett "paradis" och "djungel" att framstå lägenheten. Fantastiskt lägenhet, det gillar jag. Synd att inte jag har samma visioner som honom men det kommer väl nu när man äntligen har lite mer "tid" om ni nu förstår vad jag menar.

Och efter den turen har man som jag brukar göra, tagit det lugnt här hemma i Arboga och det behövs nu verkligen, ladda upp batterierna inför nästa vecka som lär vara tuff.
Men jag, Eddie, ser fram mot alla aktiviteter nästa vecka.
Och det var denna fredagspub det och önskar alla en fortsatt trevlig kväll och så syns vi nog förmodligen. (;

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Lillemor.

Ha det så bra kompis. Kul att läsa om vad som händer i din vardag.

2011-09-23 @ 21:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0