Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [30 sept]

Hej och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet.

Då har ytterligare en vecka gått mina damer och herrar och tiden går än så länge "som den ska" och med det så menas det självklart att den inte går "fort" som den gjorde förut när jag var på andra uppdrag. (Och ja, jag refererar återigen till Arbetsmarknadsenheten eftersom dagarna gick fort där på grund av dels uppgifterna man fick och dels på grund av så troligt roliga arbetskamrater som förgyllde alla dagarna).

Veckan med vädret i spetsen som varit ganska vackert, med solen som lyser upp jorden som den ska och den sista värmen innan hösten eller vintern om den kommer i tid, ja, då kan man ju också säga att veckan har varit BRA. Haha, gud vilken hemsk introduktion men vi fortsätter undersökningen eftersom detta är ju ett fredagspub-inlägg.
Dock ett sent inlägg berodde på den tidigare "Powernapen" som jag tog där jag kunde återigen göra samma misstag att sova lite för mycket, under en fredag...
Att ta ett powernap betyder alltså att man sover en extremt kort stund för att sedan vakna extra pigg, något ungefärligt liknande effekten av när man dricker till exempel starka koffeinhaltiga drycker såsom Energidrycker av olika slag. Fast denna variant är enligt undersökningar och forskning också för den delen, mycket nyttigare än sockerkick. Men vad som brukar vara problem, i mitt fall exempelvis är att när jag tar ett powernap så brukar det vara längre än 10 minuter... Det är värre, vi snackar alltså om timmar... Mellan tre och fyra timmar brukar vara den powernap som jag brukar ta, och ja, vi säger att det är "normalt" för att detta har alltid hänt mig... Jag kan aldrig ta korta powernap, de måste vara enorma och tidsmässiga...

Geez...
Detta med powernap har jag aldrig begripit mig in och kommer nog inte att göra det på ett tag men nog om den där förbannade powernapen! Vi har tappat bort vårt fokus på vårt inlägg om Fredagspub!

"Fred-gas..." hahah, så himla roligt!

Veckan har varit extremt lugnt, inga konstigheter och inga eventuella nyheter som skulle försöka spränga min hjärna men om vi tar och bortser oss från de olika aktiviteter som har präglats denna vecka så har det faktiskt varit lugnt.
Jag trodde det skulle bli tuffare men det vart det inte (om jag bortser från uppgifterna man får från min högskola)...
Det känns som om detta inlägg blir bara värre och värre eftersom jag dels är det mörkt och ganska sent att göra ett fredagspub-inlägg och dels för att jag lider utav effekten: HYPERAKTIV och kan därför inte koncentrera mig och det enda botemedlet som finns för att återgå till det normala vid det här laget är att sova och ligga i min sköna säng där jag kan vila bort mig, dessutom i fred.
Därför lämnar jag er nu med ett fredagspub-inlägg som för första gången sedan december 2009 har blivit misslyckat. Vi syns "imorgon" lördag och förhoppningsvis är jag "friskare" då. Ha det bra alla vänner och GOD NATT!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0