Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Existensfrågor: A Hopeless Leadership

Godkväll och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub, Edison, Eddie och Eddiemans personliga blogg på nätet.
Idag är det den 13 februari 2012 vilket betyder att imorgon är det en speciell dag för alla som har någon att dela kunskap, kärlek och glädje med.
Jag tillhör förstås inte de lyckliga typerna när det gäller kärlek och om kärlek kanske får ni i ett annat inlägg.
Idag är det dags att snacka om de frågor som alltid dyker upp under februarimånaden och det är just; existensfrågorna.

[Väderprognos]
Vädret har varit vackert och ganska för "varmt" för att inte snacka om att på en del ställen kanske våren gjort sitt intrång men hemma i Arboga dröjer väl det ett litet tag, och det hoppas jag eftersom jag tillhör typerna med den hemska allergin som jämt tycks gilla att "debutera" under våren... Ordet "debutera" är ett felaktigt term att använda i detta sammanhang men jag kunde inte låta bli att tänka på fenomenet [HE-SHE-IT] när han tyckte att ordet "DEBUTERA" lät alldeles för roligt...

[A Hopeless Leadership]
Det är dags att återigen snacka om politik.
Idag är det år 2012 eller hur?
För 3 år sedan var mitt intresse för ungdomar, politik och olika sorters forum extremt högt eftersom jag dels var extremt fattig, hade inget arbete eller annat till försörjningen och Finanskrisen var stor efter september 2008.
Jag satt och läste lite gamla artiklar och funderar på om det verkligen är bättre nu när vi har klivit in i 2012...
Få se nu; Jag har det betydligt bättre nu, jag har fortfarande intresset för politik och ungdomarna via Fritid & Kulturnämnden och ekonomin ser väl lite ljusare ut nu...
Något som Arboga har som jag tycker är väldigt bra är att här har man ett Ungdomsfullmäktige för ungdomar som brinner för politik och intressen.
På min tid fanns intresset men på en del håll så var intresset så extremt lågt att jag tyckte detta var förfärligt...
Vi anordnade en ungdomsmässa också samma år det var verkligen inte många ungdomar som dök upp då...
Fast det var ju många företagare och organisationer som visade sitt stöd och det tackar jag för verkligen.

Anledningen till att jag tar upp detta ämne nu är att jag för ett par veckor fick en fråga om jag kunde vara med på något som "skulle inte ta så mycket utav min tid" och att "det skulle gå fort" och när jag frågade om hur många det var som höll intresset fick jag svaret; bara en...
Alltså... Jag blir sur när jag får ett sånt svar...
Visst, det kanske går bra för ungdomsfullmäktige idag men hur går det för SSU i Arboga då?
Eller går något bra åt ungdomshållet eller?
Jag vet själv inte om det och om det finns någon som kan svara på denna fråga så varsågoda.

A hopeless leadership då? Vad ska det betyda?
Jag har en kategori i denna blogg, fyllda med saker som handlar om just detta med engagemang och politik men på grund av mitt "misslyckande" att leda detta eller att fortsätta med detta har jag valt att kalla den så.
Inte för att jag leder något nu och har nog inte tid för det (ännu) men om det av någon förmodan, skulle gå bra så skapar jag naturligtvis en helt ny kategori; A New Hope of Leadership, men det får som sagt vänta...

Detta var bara de första frågorna om just existensfrågorna under februari-månad. Fler kommer!

Planerar på att skriva innehåll för min framtida bok... Men det är under planeringsfasen, precis som Eddiemans Talk/Radioshow. (:

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0