Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Min helg

Tjenare och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub! Edisons, Eddies och EDDIEMANS blogg på nätet!!


[Väderprognos]
Det är dags för den traditionella väderprognosen mina damer och herrar för helgens väderaktivitet som jag kan sammanfatta som: Ruskigt kallt men soligt på de flesta håll.
I fredags var det lite varmare än vanligt men så kommer lördagen som bombarderade staden Arboga med minusgrader. Och eftersom jag inte visste om dessa temperaturskillnader i lördags så hade jag på mig utav misstag min traditionella höstjacka. Men det misstaget lär det definitivt inte bli nu när mamma hörde om den incidenten om att jag fortfarande bar den där "hemska höstjackan" och hennes råd var att slänga den så fort som möjligt... Och istället hade hon köpt en helt annan och unik höst-vinter jacka som hon tyckte jag skulle ha. Varför inte tänkte jag och gillade den nya utstyrseln.
Och igår söndag kan jag verkligen inte minnas hur väderprognosen såg ut eftersom lördagens bravader vart lite mer än vad jag trodde det skulle vara men det tar vi snart.
Och idag måndag; kallt som det ska vara men också mycket molnigt och tråkigt väder, det vill säga, ingen sol...

[Eddiemans Radio/Talkshow]
Det smårullar när det gäller Eddiemans Talkshow, några inspelningar har gjorts dock med några få topics, därav relaterade till spel och spelrecensionerna som kommer så småningom.
Mycket kommer att handla om Beatboxen och hur den påverkat mitt liv och eventuellt varför jag slutade med beatboxen.
Så vi har några topics att arbeta med.

[Min Helg]
Ja, då var det dags att sammanfatta min helg och den har varit som de flesta helger brukar vara, förutom det här med att bowla och ha roligt samtidigt som man ser en ganska rolig och underhållande person vid bowlinghallen som dansade samtidigt som han bowlade. Det var riktig middagsunderhållning verkligen.
Fredagen bjöd inte på så mycket aktivitet förutom det att min syster kom på besök där vi eventuellt skulle hämta ut en massa brev och roliga prylar till mitt hem och samtidigt som vi skulle ut så upptäcker jag att det inte bara är ett brev eller paket, utan två!
Och till min överraskning var det ett paket som jag hade beställt från Storbritannien innehållande några framtida spelrecensioner, det ska bli väldigt intressant att testa dessa spel.
Den stora anledningen till att jag gör det nu är dels för att det är ett stort ämne som dessutom ingår i både mitt projektarbete och ett skolarbete i skolan. Och detta arbete i skolan är egentligen ingenting jämfört med spelrecensioner eftersom jag älskar gamla (retro) spel och att försöka främja individens hälsa genom att spela mindre är en utmaning men samtidigt väldigt intressant. Men det har ingenting med det att göra under mina recensioner.
Mina spelrecensioner är mina vinklar och syn över spelet och inte som de flesta där de använder ord som har inget relevant med ämnet att göra.
INTE för att jag har utbildning inom journalistik och kommer förmodligen aldrig att ha det heller (en dröm jag hade när jag var liten men storkrossades efter att jag gick gymnasiet) men jag vill uttrycka mina synvinklar och eventuella åsikter (om jag har det) när jag spelar dessa spel, som jag har sagt tidigare, jag gillar att ge positiv kritik och är dålig på att ge kritik (vanlig eller kritisera).
...
Nu hoppade jag över ämnet som vanligt...

Totalt inhandlades 13 nya och gamla klassiska spel tillhörande den klassiska spelkonsolen Playstation (Inte PS One) och till PC förstås till ett billigt pris.
Jag har aldrig gjort något köp på detta vis och därför var det extra intressant att få kunna testa dessa spel. Som jag sade tidigare, jag är intresserad av gamla spel som såldes förr. Nya spel idag till Playstation 3 är jag inte intresserad av överhuvudtaget eftersom jag har oftast problem med att följa den trenden. Att spela nya grafikspel har aldrig varit mitt intresse när det gäller att spela dem med en helt ny konsol men på PC:n är det utmärkt, förstås att man har de senaste grafikdrivrutinerna och enheter till den.

Vi fortsätter med lördagen där jag tog dagens morgonpromenad och precis när jag var vid Herrgårdsbron upptäckte jag att det var vintermarknad i Arboga. Hur kunde jag glömma det?
Men innan det var det ju som jag sa vid väderprognostiteln, att det var fruktansvärt kallt, tror det var -17 när jag stack ut. Men åter till marknaden.
Allt såg precis som vanligt ut, de lokala marknadsstånden, vintermaten och vinterkläderna. Men det var någonting som var nytt för i år. Jag tyckte jag hörde exotisk musik i bakgrunden så jag stack dit för att kolla och jag blev alldeles stelfrusen, glad och lycklig för att jag såg något som var verkligen unikt.
Tre människor från Ecuador var utklädda till Mohawkindiander!! De spelade musik från indiankulturen och de hade också album som man kunde köpa. Detta var en fantastisk syn. Jag var och kollade på hela deras show och var väldigt lycklig på att få se något så fantastiskt.
Jag önskade att min bror kunde se på denna fantastiska show de hade, han hade säkert varit lycklig. Jag berättade det för honom och han vart också glad över den nyheten.

Lördagen avslutades sedan med en fantastisk träff med delar från den Hyggliga Klubben och andra riktigt trevliga människor. Men innan jag tar mig till bowlinghallen tar jag fram min mp3 spelare och lyssnar lite på Collie Buddz i lurarna när "min broder" kommer springandes fram till mig och hälsar vänligt tillsammans med "Sass" där de berättade för mig att de skulle också till bowlinghallen för att käka. Trevligt tänkte jag, mer människor att fira lördagen med och kvällen vart mycket lyckad.
Jag och Yuri hade för det mesta, riktigt awesome faktiskt. Vi skrattade faktiskt till vadsomhelst och skämten var mycket roliga. Inte för att jag minns vad vi skrattade åt men roligt hade vi i alla fall, det tycker jag vi borde göra oftare eller vad säger ni?

Go Carlito!!!

Och söndagen var till för att sova helt enkelt. Jag sov bort nästan hela söndagen till min hermano Maestro ringer mig angående skolan. Jag sade till honom att lugna ned sig och att inte lita på grammatiken "He-She-It". Maestro önskade mig en riktigt trevlig söndag och att jag borde vila mer eftersom jag var minst sagt, väldigt sömnig, trött och allmänt snurrig igår.
Men idag är det måndag och inte mycket har hänt heller. Planen var först att besöka Arbetsmarknadsenheten nu på förmiddagen men det avbröts när jag lyckades sova bort halva måndagen. Så det besöket skjuts fram till på fredag.

Det var min helg i en ganska så stor sammanfattning.
Hur var din helg?

Och med det så önskar jag er alla en riktigt trevlig kväll!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0