Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Min helg

Tjenare och mycket välkomna ska ni vara då till Eddiemans Fredagspub, Edison personliga blogg på nätet.

[Väderprognos]
Det är dags att introducera dagens väderprognos mina damer och herrar och ddag har det faktiskt varit en ganska så soligt och vackert väder i Arboga. Fantastiskt må jag då säga men det betyder också att det finns vissa negativa effekter när det äntligen kommer fint väder... Att sova... Men hur kan sova och fint väder ha någon sammankoppling i det hela?
Jag sov bort halva söndagen...

Det kan ha berott på min musikmaraton jag hade igår där jag lyssnade på varenda låt som jag hade i min hårddisk fyllda med musik världen runt. Och med "lite" goda drycker som gjorde mig väldigt lycklig en stund. Jag njöt verkligen igår lördag. Men jag minns dock inte när jag gick o lade mig men jag antar att det var väldigt sent.

Min musikmaraton bestod mestadels av gamla och goda bitar från Latinamerika, alltså Latinamerikanska rytmer och musik. Det är alltid trevligt med sådan musik och jag tror jag kommer att fastna för det för hela mitt liv...

[Eddiemans Radio/Talkshow]
Som jag började berätta i fredags så vore detta fantastiskt att börja arbeta med... Det får vara någon form utav ett projektarbete som jag ska försöka satsa på nu.
Jag saknar topics eller liknande ämnen att snacka om men eftersom jag är en sådan fantasifull kille borde detta inte vara ett sådant stort problem faktiskt.
Och musiken, nu ska vi snacka om musiken. Vad jag hört så när man startar en radioshow eller liknande så köper man musiken som man ska hosta till allmänheten... Visst, det vore awesome om man köpte musiken och hostade den men en sådan budget har man inte, dessutom har vi inte kommit så långt med den idén, vi är fortfarande på startfasen.
Men min bror har alltid varit en musikkille som dessutom skapade många riktigt schyssta musikrytmer och beats. Så om jag kunde få honom att sätta igång sitt engagemang inom musiken kanske vore det något för denna show.
Som sagt, detta är bara början. Att sätta igång och planera detta är i dagsläget något som ser väldigt mörkt ut just nu eftersom skolan och en massa inlämningsuppgifter ligger i vägen... Men det ska väl ordnas under tiden, det kan jag garantera er.

[Går du ett säkert program i Högskolan?]
Och just när jag får förtroende för att jag äntligen valt ett fantastiskt bra program i Högskolan så hade jag och pappa en het diskussion om det igår.
Och det slutade med att jag vart småsur och fundersam över mitt val.
Anledningen?
För det första så snackade han om framtiden och om vad jag gör efter utbildningen.
Det han inte förstår skillnaden med en folkhälsovetare och sjuksköterska har han extremt problem med för hans huvudargument var hela tiden att: "Jaha, så du menar att efter utbildningen så tar du till exempel hand om de äldre, precis som du gjorde på Arbetsmarknadsenheten?"
...
För det första så är det där som du just nämnde Hemtjänstens arbete, och för det andra så jobbade jag på Hemservice som är något helt annat. Kanske i samma arbetsplats men arbetsuppgifterna är något annat.
Och att ta hand om de äldre, ja det vore ju något men här gäller det typ ut av undersökning, analys och forskning som Folkhälsoarbetare gör med bland annat. De sänder även ut enkäter eller intervjuar personer eller de högst utsatta grupperna (riskgrupper) för att främja människors hälsa (Förbättra hälsa etc).
Det är något vad Folkhälsoarbetare gör med.
Men pappa var kritisk hela tiden och det slutade med att han sa att han kommer att se mig lika arbetslös som du var innan utbildningen alltså; att utbildningen inte ger några kvalifikationer till ett framtida arbete och det resulterar i arbetslöshet...
...
Jag var rosenrasande när jag hörde pappa säga det där.
Han anser att man ska gå yrkesutbildningar istället som garanterar en jobb direkt... Eller ja, så uppfattade jag honom men jag kan ha trott fel men hursomhelst så är han kanske "kritisk" utöver mitt programval...
Men om vi vänder på ämnet. Hade jag inte valt Folkhälsoprogrammet så hade jag definitivt varit kvar på Arbetsmarknadsenheten, något som min käre pappa inte ville att jag skulle vara kvar. Så vad väljer du? Att satsa på framtiden eller att satsa på orättvisorna?
Valet är självklart framtiden...

Det var min helg i en liten sammanfattning. Jag hoppas ni hade det bättre än min i alla fall.
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll önskar

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0