Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

5 april 2013

Och då var det fredag och då var det också Eddiemans Fredagspub, lite sent som vanligt men det har ju alltid orsaker och jag har sagt det förr så jag behöver inte repetera mig själv där.
Eftersom det inte var någon skolaktivitet denna dag bestämde jag mig för att börja den ”efterlängtade” vårstädningen hemma i lägenheten vilket inte är ett problem eller hur? Jo, ett stort problem med tanke på att det som egentligen händer först är att min flera år gamla kontorsstol går sönder och är tvungen att hitta en ersättare för den stolen ganska snabbt eftersom det är ändå vid just detta skrivbord som jag ”jobbar” och använder mestadels den kreativa stunden av ”min tid”. Firade dock att jag äntligen hade helg och vart dessutom förvarnad av mina syskon att födelsedagen närmade sig vilket inte alls var lockande men jag fortsatte att hitta lösningar och städade vidare hemma i lägenheten.  


Alltså, min lilla etta är inte så svår att städa tyckte jag som jag sa i början av detta inlägg men tro mig, med så många dokument, med så mycket saker som man samlat till sig under skoltiden och alla de möten jag försökt närvara på, det samlas på efter så många dagar. Dokumentförstöraren som jag köpte för ett år sedan har varit till mycket god användning och måste också säga att det var ett mycket bra köp till skillnad från den högskolelitteratur jag beställde tisdagen den 2 april. Böckerna är dessutom så onödigt dyra men det kan också ha med hur pass ”sällsynt” böckerna är, jag tror det eller så är det på grund av det unika innehållet i böckerna som gör den så unika. Nej, det kan även vara författarnas ord och kunskap som kostar förmögenheter, jag säger inte att det är negativt, det var bara en funderare men jag funderar oftast mycket... Fel saker såsom min arbetsledare sa till mig under ett personalmöte för ett x antal år sedan... Ahh, minnen...

För ett år sedan hade jag ”en dröm” om att försöka skapa en radioshow. Eller en unik ”podcast” där jag utvecklar Eddiemans Fredagspub till en podcast där jag och eventuella övriga gäster kommer och delar åsikter, idéer och reflektioner. En diskussion kan man säga om allt och inget vilket skulle vara ett mycket ”awesome” idé.  Eftersom jag reflekterade mycket om den idén under torsdagens (4 april 2013) föreläsare och sa till föreläsaren att det var en av mina idéer att skapa eftersom jag redan har en blogg där jag reflekterar om mitt liv, varför inte höja ett steg längre och satsa på en form utav podcast, talkshow eller radioshow?
Jag skulle kunna skapa en sådan idé idag, det är bara det hur jag gör, vad jag behöver för resurser och eventuella program. Jag ska försöka göra en research om detta för att om detta blir verklighet en vacker dag, så varför inte? Idéerna bara kommer fram såhär men det gäller att utveckla den och det är precis vad jag håller på med, i alla fall bakom skoltiden så att säga. 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0