Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

6 april 2013

Efter fredagens ministädning och rensning av alla de dokument som samlats in under året 2012 så var det fortfarande dags för ännu grövre städning. Eller ja, städning överhuvudtaget och kallade denna dag för städlördagen eftersom det var precis det jag ägnade hela dagen åt. Allt för att få födelsedagen att vara ”fin” och inte vara alltför ”rörigt och stökigt” för det är precis det som det varit dessa långa månader med papper och dokument farandes över hela lägenheten på så lång tid.

Men varför samla så många dokument kan ni då undra eller hur? Jag har en skrivare och jag har en skanner, eller ja, båda funktionerna är under en och samma maskin så att säga men vad problemet är med BÅDA maskinerna (ja, jag har två olika skrivare med samma funktionaliteter, av samma märke dessutom) är att de lider utav att, eller lider, de är DÅLIGA. De funkar inte för mig. Jag har försökt att få liv på den ena skrivaren utan resultat vilket har betytt att jag har skrikit en massa fula ord mot den och har varit nära att kasta den bland skrothögarna men jag har inte gjort det av den enkla aneldningen till att ”Skanna” funktionen för båda skrivarna fungerar väldigt bra på dem och de ger högkvalitativa dokument och bilder men problemet är ju att jag kan för guds skull, inte skriva ut något överhuvudtaget med dem. Den ena skrivaren lider av bläckpatronsproblem vilket skapar dokument utskrivna med andra färger eller som nyligen då, tomma dokument vilket absolut har väckt ilska inne hos Dark Eddie. Det värsta med den skrivaren är att jag nyligen gjorde en bläckpatronsbeställning vilket mirakulöst kostade bara 300kr för annars brukar bläckpatroner kosta en skyhög massa pengar vilket är onödigt... Men de har ju en funktion och det är, precis, att hålla bläckskrivarna levande men vad händer när maskinerna inte känner igen deras egna produkter? Då blir det problematik och det är därför jag har kämpat för att få dessa skrivare levande men jag måste snart tyvärr ge upp och finna mig en helt ny skrivare med funktioner som fungerar och kanske även bojkotta vissa varumärken för en annan.

Annars brukar det vara fantastiska produkter som HP levererar men den senast köpta skrivaren var en av de absolut värsta skrivare jag någonsin köpt men förstås för ett billigt pris men en skrivare ska ju leverera god kvalitet av utskrift vilket den aldrig gjort, den skrivaren jag köpte. Bläckpatronsproblem, snedrivna dokument utskrivna, fel färger... Men skanna-funktionen som jag sa, fungerade alldeles utmärkt vilket är orsaken till att jag kommer behålla skrivaren på grund av den funktionen som jag anser vara en av de bästa just nu efter de tidigare skrivare med samma funktioner, dock tog de längre tid att skanna dokument men med denna går det fortare vilket är ett stort plus.

Nog om skrivarproblem, jag kommer att fortsätta slåss för att hitta en bra skrivare men det får vänta just nu i alla fall. 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0