Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Det var dåliga nyheter det där...

Hej. 
Jag måste säga att jag har aldrig känt en sådan press efter en så ganska upptagen jul och nyår. Skolan började med stormsteg när jag insåg att både hemtentan och grupparbetet ska in under samma vecka... 
Ett problem som jag haft är att jag har varit väldigt upptagen med mycket jobb och tre extra dagar som resurspersonal i den lokala Arbetsmarknadsenheten i Arboga. 
Jag trodde jag hade en chans att instudera kurslitteraturen men då kom det plötsligt fram en ekonomifråga. En fråga på om jag verkligen var beredd på att slösa på en sådan dyr bok om Global hälsa som beskriver om ämnet men... Bara jag såg på första sidan så upptäckte jag ganska snabbt att boken inte bara talar om Global hälsa på ett sådant sätt att det gäller att läsa texten tre gånger innan du verkligen begrper den, men den också cirkulerar kring ämnet Global hälsa i en sådant frustrerande sätt att den tyvärr är obegriplig för mig att kunna förstå. Till och med textboken är enklare att förstå än denna sekundära version av just Global hälsa. 
... Eller så är det bara min hjärna som absolut inte förstår någonting vad den säger trotts att den är på engelska... 
 
Huvudproblemet som ligger just nu enligt mig är att grupparbetet och hemtentan ligger under samma vecka som allt ska redovisas in vilket har lett till åtminstone de som jag pratat med i klassen, kännt en sådan press och stress att de "kanske" ger upp och tar igen det en sekundär gång... Och inte nog med det... De sista tentamen vi i klassen gjorde, av de alla 35 i klassen som gjorde tentan var det 24 som inte klarade av den och 24 personer som inte klarade av denna tenta är en absolut hög siffra som ingen lärare i en högskola vill varken se eller höra om. Visst, det hade varit "normal" om tre personer inte klarade av det eller om alla i klassen klarade sig utan några problem men 24 är en alldeles för hög siffra... Japp, jag är en av dem drabbade om ni undrade... 
Något måste ha gått snett för denna tentamen var hittills en av de absolut svåraste tentamen som någonsin existerats, i min vision förstås... 
Pluggade vi till rätt frågor eller var det hela bara en svärm av olycka och otur? 
 
[Sammanfattning]
Sammanfattningsvis säger jag att det har varit tufft dessa två dagar och tuffare kommer det att bli när tidspressen bara ökar och ökar för varje dag som kommer. 
Men jag håller tummarna för att det ska gå bra och att Eddie löser detta för lösningar till världens problem finns... Det gäller bara att agera och... Se glad ut...
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0