Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Effektiv dag

Tjenare och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddie's personliga blogg på nätet. 
 
[Väderprognos]
En ganska så grå och trist januaridag gjorde dagens måndag till att man verkligen inte ville kliva upp ur sängen idag. Ingen extra snö gav dock ett plus i kanten eftersom snö och tåg går verkligen inte ihop, speciellt för mig som person som måste pendla till sina destinationer varje dag. 
 
[Högskolan]
Som ni nu redan vet så pluggar jag på Mälardalens Högskola i Västerås. En sådan fin skola med ett trevligt högskolebibliotek vill man bara stanna kvar ibland och fundera och reflektera över sitt pluggande och tänka, jag har framtiden framför mig, genom att läsa dessa böcker blir jag mer kraftfullare än någonsin. 
Problemet är dock för mig som haft tidigare problem med att läsa tjocka böcker, jag har aldrig fastnat för någon riktig bok. Inte ens de böcker som grundskolan tvingade mig att läsa för längesedan... Problemet var att det fanns aldrig en riktig bok för min smak, och verkligen inte speciellt på den tiden när jag var en "hip-hop fanatiker wannabe". Lärarna ville dock att man skulle läsa dessa böcker men inget fastnade, det gör väl inget nuförtiden heller men "that's not the point."
 
Det som gör sakerna svårare idag är dessa tentamen... OIch så på kort tid också. Inte för att vara elak eller något sånt men jag tycker vi haft extremt dåligt med tid för att plugga in och klara av dessa tentamen... Nu gick det verkligen inte som jag hade tänkt mig vid denna tentamen som gjordes sist med tanke på att det var verkligen många som inte klarade av den. Jag anser att det var just på grund av att ju mindre tid till instuderingen av tentamen resulterade i dåliga resultat... Det är vad jag tycker, andra kanske tycker olika saker men det är så jag känner för den förra tentamen som gjordes nyligen precis innan jul. Och nu har vi en precis efter nyår där man var tvungen att instudera detaljerna under jullovet... Men tiden, den spenderades på en hel del jobb samt familjen som erbjöd god mat och dryck. Nu vet jag inte hur många andra som firar och spenderade sina jullov på detta sätt men majoriteten (kanske) håller med mig, åtminstone de personer som jag delade åsikter med idag på högskolan höll med mina synpunkter om det. 
 
Ja, det går bra, men väldigt sakta framåt... För sakta... 
 
[Allmänt]
Annars hemma i Arboga så är det lugnt. Eller ja, för min del i alla fall, är småbesviken på vissa detaljer som händer runtomkring min familj (åt det andra hållet). De får rätta sina problem åt sig själva, varför ska jag alltid lägga näsan i blöt när de kan själva lösa sina problem? Jag var så tvungen att agera neutralt men vad ska man göra? De får rätta sin attityd för ett besök hos dem får de absolut vänta på ett tag... Jag är inte på ett bra humör, trotts det goda jul och nyårsfirandet kan ens humör svänga utöver en onödig blixtvisit... 
 
Träffade en bekant på stationen idag och denne person trodde att jag hade rest bort från Arboga men så lätt gör de inte sig av med mig. Trevlig diskussion, önskade jag hade mer tid då men var tvungen att sticka till Västerås för att inte tala om att missa tåget... För det var verkligen nära. 
 
Två inlägg på en och samma dag va, intressant? Vi fortsätter så eftersom mina reflektioner från förra året var absolut KASST! Jag måste blogga året ut, jag ska försöka i alla fall. 
God forstättning på nya året och trevlig måndagkväll önskar:
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0