Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

En svalare onsdag

Välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet.
[Väderprognos]
Den svala atmosfären samt det lite småkyliga regnet som landar på marken gör denna onsdag till en av de bästa i veckan eftersom den kyler ned inte bara atmosfären, utan kyler även oss som verkligen njöt av värmen igår vilket var fantastiskt.

 

En svalare onsdag gör att man kan arbeta i lugn och ro och njuta och samtidigt mysa när regnet faller ned på marken och jag har alltid gillat det ljud som uppstår när det äger rum. Allt jag kan referera den känslan till är från när jag var yngre, på dagis till och med när jag tittade ut genom fönstret en sådan dag som denna, det regnade och jag hörde hur det lät där ute och jag kunde sitta och stirra på det och njuta av det i timmar, den euforiska känslan som man får när man lyssnar till exempel på en av sina favoritlåtar, japp, den exakt samma känsla får jag när jag hör hur det regnar ute. Förstås att jag njuter utav det och att jag verkligen tittar ut eller är ute och njuter av lugnet men det krävs lite mer koncentration än att bara just lyssna på musik för när du lyssnar på din favoritlåt eller liknande njuter man ju direkt av det och får den känslan medan sådana andra unika moment, krävs det lite mer tid att verkligen försöka njuta av lugnet. Men oavsett om individen har problem eller inte, stora som små, så kan man njuta av den lilla extra tiden man får till sig själv, om man hittar den förstås, det gäller att infinna den stunden och sedan låtas inspireras av ljuden. Ahh, dessa ljud får mig att lugna ned mig. Verkligen, jag vet inte hur jag gör det men jag bara blir automatiskt lugn. Pluspoäng för detta fina väder också. Försök att njuta av denna dag också, hitta den tiden och njut av ljuden, den svala atmosfären och de ljud som skapas. 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0