Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Vad gör du på din fritid Eddie?

Jag har alltid haft problem med att svara på just denna simpla fråga. En fråga som frågar mig om vad jag gör på min fritid. Det som jag hatar med denna fråga är just... Eller det kanske är en annan faktor, det kanske beror på vem som frågar mig denna fråga egentligen eller hur? Okej, hade det till exempel varit en kompis eller en vän som frågade mig om min fritid hade jag glatt svarat, promenader, musiklyssnande, bloggande, internetsurfing, småspelande och podcasting/talkshow-intresse på fritiden vilket för övrigt är bara påbörjat och på startfasen vilket betyder att snart får ni även höra mina funderingar tillsammans med min bror och gäster genom dessa olika podcasts. Men även om jag hade svarat det till mina vänner har jag på något sätt alltid haft svårt att svara på denna fråga. Jag måste alltså tänka igenom och när jag väl gör det så blir jag helt tom i huvudet och vet inte alls ibland på vad jag ska egentligen svara.

 

Därför hatar jag ibland speciella presentationer när man även får frågan att besvara på just fritidsintresset vilket alltid tydligen har varierat från de olika svar som jag har gett. Inte nog med det, jag har tydligen även ljugit så många gånger att det tog en ”hemsk” tur i grundskolan när jag vart ”busted” på en lektion där fritidsintressefrågan dök upp igen och jag försökte svara på frågan och då började nästan hela klassen fråga mig och peka ut på världens lögnare och att den unika historian hade jag tydligen inte berättat för ”dem” eller liknande.

 

Vad jag försöker säga här är att jag alltid haft det svårt att svara på denna fråga för att vad kunde jag göra när jag var yngre och ”typ” ”dum i huvudet” då?(*: Ett annat blogginlägg). Om jag inte gjorde något ”kreativt” när jag var yngre, vilket jag ansåg att jag gjorde men enligt mina föräldrar och även vissa lärare även bekräftat tidigare att det inte var kreativa, vad skulle jag svar då? Hade jag det verkligen inte det roligt när jag var yngre? Eller var jag den person som jag är idag när jag var yngre. Dessa frågor blir bara fler och fler och ju mer jag tänker på det kommer vi till det som jag kanske kommer ta att diskutera om det senare här och det är de yngre dagarna i mitt liv. Hur spenderade jag dem? Och hur ska jag försöka komma ihåg det? Svaret finns i de olika gamla inspelningarna som gjordes från ett annat intresse jag hade när jag var yngre och det var, precis, talkshows/podcasting-intresset. Eller ja, jag försökte ha min lilla egna station hemma ibland där jag spelade in mig själv och läste, berättade historia, delade mina åsikter och tankar och skrattade och gjorde kreativa ”lekar” vilket jag förmodligen kommer att dela med mig av dessa erfarenheter.

 

The point is; det var det jag ägnade min extra tid på när jag var yngre vilket på den tiden, (vad vet jag), inte var så populärt eftersom jag dock inte hängde med mina klasskamrater ut på till exempel in i deras fritidsintressen eller fritiden i helhet. Jag var mestadels hemma och hade det roligt för mig själv eller mina syskon då vilket jag på den tiden tyckte det var ”awesome”. Idag, jag vet verkligen inte, jag skulle kunna fortsätta med det om jag kunde, jag har testat det dock men aldrig riktigt vågat dela mina åsikter med världen men den funderingen kan snart vara borta, det ska bli en verklighet vilket jag bara ser fram emot.

 

Men åter till den korrupta frågan... Det som verkligen gör min förbannad ibland är att denna fråga triggas för mestadels, inte av mina vänner nej... Det är helt enkelt okända eller bekanta som tydligen frågar denna fråga i större grad vilket höjer ”prevalensen” för dessa. Och det är helt otroligt, varför ska bekanta eller knappt kända personer fråga mig om sen sådan fråga för och varför vill de veta mer om mig med just den frågan när vi just haft en diskussion om att det verkligen är en ”svår” fråga för mig. Som jag berättade tidigare så beror det på vem som frågar mig men just detta, när okända just frågar mig om det? Då blir det extra svårt och jag är tvungen att ta extra tid på mig vilket också ökar stressen vilket inte alltid har varit roligt eftersom det scenario som har uppstått (japp, det har hänt i verkligheten) är att personen i fråga blir lätt irriterad av en okänd anledning och börjar istället fråga ut mig och påskynda processen genom att istället säga att jag ska försöka skynda på mig vilket skapar oro och osäkerhet kring händelsen. Detta har dock bara hänt i till exempel olika händelser där du börjar en ny skola, startar ett nytt jobb eller liknande och just detta scenario jag försöker ”bygga upp” kom från en unik ”event” på högskolan där vi skulle presentera oss lite snabbt om vad vi gjorde på morgonen. Det resulterade i att JAG VAR TVUNGEN ATT LJUGA för mina klasskamrater om vad jag gjorde just på den morgonen eftersom jag VART STRESSAD när personen i fråga försökte skynda på mig eftersom även den personen skulle presentera sin morgon...
Efter det kände jag direkt avsky för både mig själv för att ha ljugit och inte svarat korrekt på den frågan och personen som stressade och påskyndade processen.

 

Sammanfattningsvis; denna fråga är klurig för mig. Även om den är enkel för många att besvara så är den inte det för mig. Det tar tid för mig att tänka igenom det jag ska svara på och ibland så ljuger jag på grund av stressen som kommer om man påskyndar det förstås. 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0