Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddie berättar lite om sin barndom

Tja!
Bloggen har hittills varit fyllda med mina erfarenheter och "historia" om beatboxing och hur den egentligen påverkat mig och lyft upp det musikintresse som jag innan aldrig hade. Eller jo, jag hade musikintresset men kunde aldrig själv spela någonting med eller liknande av den enkla anledningen till att jag helt enkelt aldrig fick lära mig grunderna. Något som farsan försökte lyfta upp genom att han köpte oss en keyboard där vi fick öva upp vår kreativitet och spela lite musik.. Men vad jag gjorde med keyboarden är något som man idag tänker efter och funderar; varför gjorde jag det? 
 
För att förenkla hela berättelsen för er är att när jag var yngre så brukade jag alltid spela in en massa babbel och berättelser via dessa som idag kallas för retrokassetter och den "heliga" bandspelaren som hade en mycket viktig funktion; att spela in vilket var en av de största orsakerna till att jag spenderade tiden mestadels hemma som yngre. Det låter ju trevligt eller hur? ... När man nu tänker efter så låter det inte lika så trevligt men spelar det någon roll idag? Nej, förstås. Men hur relaterar jag detta med mitt musikintresse? Inte så mycket för att vara ärlig.. Det jag gjorde med bandspelaren och keyboarden är att jag gjorde det som någon form utav "radio" där jag spelade in mig själv först, spelade några låtar som var redan installerade på keyboarden och på så vis hade jag min egen radioshow.. Något som kanske irriterade mina föräldrar huh? Nej, jag gjorde det aldrig, mina föräldrar vart aldrig någonsin störda av dessa inspelningar men de vart förvånade när jag berättade för dem vad jag gjorde på min fritid..
Foto: Old school bandspelare
Och det kan vi väl knyta ihop sambandet med vad jag gjorde på min fritid då som nu hm? Anledningen till att jag tänker på det nu är just den frågan jag fick, eller rättare sagt jag får varje gång någon frågar om just fritidsintressen. Och jag ställer mig en fråga på just det inlägget som jag skrev om fritidsintressen (mer läser ni här) som lyder; Vad jag försöker säga här är att jag alltid haft det svårt att svara på denna fråga för att vad kunde jag göra när jag var yngre och ”typ” ”dum i huvudet” då? Okej, det första som jag måste ta upp är att jag just alltid attackerar mig själv genom att säga att jag alltid var dum i huvudet när jag var yngre. Och vad menar jag med det egentligen? Jag antar att jag menar med det att jag var helt tillbakadragen, timid och blyg och blanda ihop det med extra känslig och svag. Det är helt otroligt men det är faktiskt väldigt sant. Jag förstår fortfarande inte än idag varför jag utvecklade ett sådant beteende som ung och det kan ju förklara en hel del i varför jag var helt ensam om dagarna helt enkelt för att jag VILLE vara ensam. Idag är det tvärtom. En förklaring som mina föräldrar jämt hade sagt var att det var oroliga tider hemma i hemlandet El Salvador med inbördeskrig och mamma var traumatiserad av händelserna att det även påverkade mig som liten vilket skapade ett beteende som var osäkert, blygsamt och jag var allmänt väldigt rädd och orolig om dagarna. Tack och lov att jag inte har dessa beteenden längre och att det nu är historia men allting har ju sina förklaringar. 
 
Men om jag skulle svara på frågan om vad jag gör på fritiden idag om vi jämför med vad jag sa tidigare i det inlägget som jag länkade tidigare är helt enkelt; plugg, bloggande, musikintresse och helt enkelt umgås med familj och vänner jag helt enkelt kan och är politiskt intresserad och försöker dessutom vara engagerad. 
 
Ha en fortsatt trevlig onsdag! Note: (Detta är dock inte undersökningen/analysen av beatboxen bara så ni vet!)
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0