Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Sammanfattning av sommaren 2013

Godmorgon kära läsare. 
Då var det dags för ännu ett inlägg och som jag brukade göra 2011 och 2012 så är det dags för 2013 sammanfattning av sommaren 2013. Det är ingen enkel uppgift att sammanfatta upplevelser, händelser och annat intressant från en sommar eftersom det brukar hända (oftast) negativa händelser och jag förstår helt enkelt inte varför det ska vara så. Somrarna brukar ju annars indikera att naturen kommer att göra miljön trevligare, man får sina lediga stunder att njuta och helt enkelt avstressa sig från allt elände som brukar komma genom månader av jobb eller studier. Därför är ju sommaren utmärkt genom att leverera "anti-stressorer" eftersom ledighet brukar ju leda till något positivt... Dock är det inte så för alla, tyvärr.. Andra tar över jobben och andra tvingas studera ännu mera, ja, det är helt enkelt olika för andra människor och en av dem är ju förstås jag, som vanligt då... Jag försökte njuta av sommaren 2013, vilket jag gjorde förstås men vad jag inte var redo för var de "konsekvenser" som brukar komma varenda förbannade sommar... Jag är inte ett stort fan av sommaren för att människan i sig förstör den och för att njuta av sommaren krävs det ju att man inte har bekymmer... 
 
Den 24 juni tidigare i år skrev jag just om hur just sommarupplevelserna brukade vara för mig i tidigare år och kan sammanfatta det hela med en utmärkt mening: ”jaha, nu måste jag försöka hitta ett sätt att överleva denna förbaskade sommar nu igen eftersom det alltid uppstår misär och pessimistiskt tänkande när man har problem ekonomiskt” - Eddie 2010. Nyckelordet för detta är just ekonomi. Ekonomin för min familj har aldrig varit bra och kommer fortsätta att vara dålig tills någon utav oss skaffar oss ett ordentligt jobb. En ordentlig utbildning har vi däremot skaffat oss och förbereder oss både mentalt och fysiskt på den dagen då vi tar våra examen, alltså både jag och min bror; som nyligen fick en utbildningsplats på Örebro universitet vilket är en mycket glädjande nyhet. 
 
Sommaren 2013 har inga speciella "events" förutom små händelser som bara jag upptäcker när man väl ser dem... Och tro mig, det är aldrig bra fynd.. Och nu menar vi inte äckliga fynd, utan snarare förändringar som kommer att vara så för framtiden. 
 
Den största och kanske viktigaste punkten för sommaren 2013 är att min bror flyttade in hos mig och bor nu här hos mig permanent eller tills vi hittar andra goda själ att leva och bo i men just nu bor han alltså här hemma hos mig vilket lett till att nya erfarenheter samt nya utmaningar applicerades automatiskt och jag får enkelt anpassa mig till de förändringar som kommer med denna förändring. Och tro mig, mycket utav det som hänt här kommer att tas upp på bloggen också. Problemet är ju som sagt att komma ihåg dem vilket inte är den största förmågan jag har, att komma ihåg för det är jag ju helt värdelös i... Och han har valt att flytta in hos mig av personliga själ och för det så tycker jag synd om honom för att han hade verkligen ingen aning om hur han kunde hantera sin dåvarande situation men det löste sig i slutändan och är glad för honom för att det gick så bra för honom i slutet av augusti med både boende och utbildningsplats. 
 
En sådan torsdag som idag, mörk och trist innebär ju "mysfaktor" för dem flesta.. För mig innebär det tvätt och städ så jag hoppas ni andra får en underbar torsdag. 
 
Godmorgon! 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0