Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Födelsedagsfirande/Grillning

Hejsan och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. För er som är nya så välkomnar jag er till min blogg där jag berättar om mitt liv ur mitt perspektiv helt enkelt, förstås med lite humoristiska inlägg för det är väl det som är huvudfokuset i det hela, jag kanske bör uppdatera informationen för bloggen.
 
Hursomhelst var det inte det vi skulle prata om för det ser ni med bilden ovan på vad det kommer att handla om i princip och det är firandet utav en kompis till mig som hade fyllt 30 tidigare i maj men som gruppen bestämde sig för att fira den vid slutet av maj vilket var igår och kan sammanfatta dagen som lyckat. Det fanns ett par upp och ner med hela dagen men det finns väl överallt och tänker inte ta upp det i detalj...
 
[Angående EU-Valet 2014]
Men varje gång jag är ute så måste det naturligtvis snackas om politik och det har kommit som en vana nu när jag är politiker på riktigt, har varit det under detta mandatår men känner inte riktigt att jag fått tag i kläm på uppgifterna och uppdragen som det krävs för att vara politiker. Jag har liksom förstått poängen med det hela nu när jag vet vad det ska sägas och vad det är som gäller för att vara förtroendevald: tro mig, jag har fått utbildning kring det och är väldigt glad att jag fått dessa via Socialdemokraterna i Arboga, så stolt och ung socialdemokrat som jag försöker att vara. Men ibland är det heta debatter och diskussioner allt vad som gäller det vi nu sett angående EU-Valet som var den 25 maj och hur valdeltagandet har varit i Europa och det kan jag bara sammanfatta med att det är skandal. När man har chansen att påverka och man sumpar chansen att rösta för ett rättvisare Europa, solidaritet och mångfald så röstar man inte eller röstar för ett annat Europa som inte är demokratiskt, i alla fall inte när det gäller rättvisa och mångfald för människor i Europa. Det är ett mörkt Europa som vi ser det just nu efter detta val... 
 
Återigen kommer jag aldrig någonvart med mina texter och det var just det som var problemet tidigare med bloggen, jag tror det med tanke på hur responsen varit tidigare och inte är det en världskändis som pratar här. 
Grillningen gick ju som det skulle, jag tog med mig mina hamburgare och extra korv men tänkte inte på hur mycket som skulle tillagas men det sparade jag till senare så det var ju inga konstigheter med just det. Och efter det lyckade grillpartyt stack vi iväg hem hos en kompis och hade trevliga konversationer med mina vänner tills det började luta sig mot de sista timmarna när helt plötsligt ett gäng ungdomar som jag aldrig tidigare sett eller känner igen, gästade lägenheten och det helade började känna sig smått obehagligt när de kom väldigt berusade och allmänt högljudda men jag tänkte att det brukar vara så vid sådana fester men jag tog det väldigt lugnt och samtalade med i alla fall några utav dem om allt egentligen och återigen den politiska rollen kom in i bilden men jag är ju så himla van att träffa människor med andra åsikter och jag behandlar alla människor med respekt och jag är öppen för diskussioner och lyssnar väldigt noga på vad människor har att säga och kan också säga att jag lär mig väldigt mycket med dessa konversationer. 
 
 När klockan började dinga mot sovtimmarna så begav sig Eddie hemåt och kunde glatt återvända hemåt med några fina minnen från eventet. 
(Detta var dock en sammanfattning av eventet)
 
//Eddie
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0