Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Jag har aldrig varit/gjort...

Tjenare och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet där alla är välkomna att läsa mina inlägg.
Och varför inte starta inläggen men några vackra bilder tagna igår från en miniutflykt med några kompisar utanför Arboga. 
 
Att jag missat så mycket äventyr tidigare kan vara något som "buggar" mig något sådant fruktansvärt idag av den enkla anledningen till hur jag egentligen vart uppväxt och hur mitt liv affekterat sig genom den uppväxten. Jag fick inte uppleva så mycket spänning när jag var yngre och allting som jag gjorde då var som någon form utav en hemsk utmaning där om jag inte klarade av en uppgift från mina föräldrar fick jag världens utskällning och man fick panik och ångest. Det är en sådan oerhörd tragedi att verkligen inte ha upplevt så mycket som yngre när jag får historier berättade för mig varje dag om hur andra haft den sortens äventyr medan jag satt och filosoferade hemma i mitt rum och inte gjorde så mycket. 
 
Mina närmaste vänner vet precis vad det handlar om när jag börjar min mening med; jag har aldrig varit/gjort. Och det är en mening som jag säger väldigt ofta och jag undrar varför jag fortfarande inte skäms för det. Anledningen är simpel, min hjärna har aldrig varit expanderande eller äventyrlig samtidigt som min uppväxt har med jämna mellanrum varit väldigt tråkig som lite beskrivning som finns ovan. 
[Foto: @anderslothgren 2008 Abandoned factory]
 
Jag har alltid varit den hemmavarande typen och har alltid haft mottot "borta bra men hemma bäst" hela tiden i ryggsäcken vilket kanske haft en liten påverkan i mitt liv och hur jag lever idag. Men att jag är den mest aktiva av alla i min familj just idag är väldigt sant eftersom de flesta i min familj aldrig är utåtriktade och väldigt introverta personer vilket får deras personligheter och attityder att agera som de gör just nu. Själv tycker jag det är oerhört tråkigt men det är inget som jag kan göra något åt eftersom de (min familj) stortrivs med sin livsstil och är dem nöjda så ska de vara nöjda. 
 
Men när jag väl får uppleva nya saker såsom nya äventyr och upplevelser är jag alltid motiverad till att lära mig samtidigt som jag är upprymd och lyckan är stor. Och där kom återigen "lyckomätaren" in i bilden efter förra inlägget Overall Happiness där jag tar upp vad lycka är för något och varför lyckan aldrig är på topp för vissa i min familj. Men konklusionen står densamma, jag är ovetandes om de negativa faktoreran som gör så att den övergripande lyckan aldrig är högre än just två. men läs inlägget så får ni veta mer. 
[Foto: Beautiful sunset, utanför Arboga]
Jag hoppas ni får en mycket trevlig dag annars så hörs vi! 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0