Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Bokvikarkursen med Christian Windahl

Igår fick man äran att besöka både Studieförbundet Vuxenskolan i Arbogas lokaler samt att få träffa min vän Christian Windahl. Många kallar honom också direktören vilket är en titel som utmärker Christian med tanke på vilket fullspäckat schema denna person har. 
 
Jag beundrar Christian eftersom han är den personen som träffar sina idoler när han kan och har som sin hobby att samla på kändisar och celebriteters autografer vilket är en tuff hobby tycker jag eftersom jag tycker många utav kändisarna är allmänt upptagna ut och jag som en vanlig person skulle inte vilja störa deras arbete bara "sådär" men Christians brinnande intresse att samla autografer har verkligen imponerat mig. 
 
En annan hobby som Christian har är bokvikar-konsten något som verkligen fått mig att vara fundersam på hur man egentligen kan få några gamla böcker till en unik bokvikarkonst. Speciellt som vi ser på bilden ovan har Christian även fått några gamla men färgglada serietidningar till en bokvikardekoration vilket jag tycker är fantastiskt. Christian hade en bokvikarkurs igår vid lokalerna på Studieförbundet Vuxenskolan i Arboga där jag fick en guidad rundtur först av Johan Ljungkvist, också en kändis som jag tyckte har sett förr. Han visade mig runt lokalerna eftersom jag aldrig varit tidigare där vilket var uppskattat. En annan person som jobbade där var Anette Gerhardsson som vi också tidigare hade träffats.
 
Under kursens gång fick vi som var där lära oss konsten om bokvikningen och Christians intresse och hur den började samt fick vi också testa på hur man bokviker. Johan frågade Christian om det tar längre tid att vika böcker eller om det tar tid med serietidningar vilket han svarade att serietidningarna tar längre tid och eftersom han gör det på ett unikt sätt så får han till det som vi ser på bilden ovan. 
Inte bara fick man träffa och lära känna igen Johan Ljungkvist men han gjorde kanske världens bästa kaffe under kursens gång vilket om jag nu hade en liten "seal of approval" så skulle han få ett automatiskt. Ett fantastiskt kaffe verkligen och det är inte ofta jag säger att kaffe är gott. Det kaffet jag drack liknande det som jag fick testa av min far en gång där han hade tagit med sig kaffebönor från hemlandet El Salvador till Sverige vilket man fick provsmaka förstås och det var ju en häftig upplevelse vilket man fick också här. Tack för kaffet Johan! ^_^
Ett gruppfoto på gårdagens bokvikarkurs av Christian Windahl. Tack för att jag fick vara med och tack också för inbjudan. Jag ser fram emot nästa kurs! ^_^
Och en avslutande bild på mig och min vän Christian. Tack så mycket för den fina bokvikningen också! 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0