Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [10 oktober]

Det är den 10 oktober 2014 och vet ni vad det betyder?
Det betyder att det är fredag idag vilket också betyder att det är EDDIEMANS FREDAGSPUB!!
Foto: Arkivbild

Hur länge sedan var det jag sist skrev ett riktigt fredagspub-inlägg? Enligt min blogg så skrev jag ett fredagspub-inlägg den 23 februari 2013 vilket jag anser idag inte är ett trevligt inlägg där jag beskriver mina dagar som oftast "tråkiga" vilket får mig att bli lite fundersam med tanke på att mina dagar brukar inte vara tråkiga. Och detta var som sagt ett år sedan vilket om man nu tänker efter blir snart två år men än så länge är det 2014. 
 
Vad är skillnaden med ett fredagspub-inlägg och ett vanligt inlägg? Ingen större skillnad egentligen om man bortser väderprognosen (som jag brukade inleda vanligtvis ett inlägg med) och att jag sammanfattar veckan med ett enda inlägg. Det var det som var det huvudsakliga syftet med bloggen när jag skapade bloggen en kall septembermånad år 2008. 
2008?! 
 
 
Det var väldigt många år sedan. Det var just det året som jag tog studenten och det var också det året som mina ekonomiska bekymmer började sakta men säkert utveckla sig till en vardag och där kan jag säga idag att det kanske inte var en av mina bästa dagar. Dagarna var oftast fyllda med tråkigheter och mörka stunder vilket på något sätt får mig att fundera på om jag också var deprimerad. Jag tror hela tiden att jag varit det men om man måste tänka medicinskt så var jag aldrig deprimerad. Jag har alltid haft en extrem otur i mitt liv men jag har hela tiden också tänkt positivt vilket kanske jämnar ut det hela eller? Det är bara jag som funderar på konstiga motiv men så blir det när man börjar spekulera och fundera alldeles för mycket på en och samma sak hela tiden. Är det inte dags för en väderprognos nu?
 
[Väderprognos]
Först har solen synts till på många håll men många moln har också setts till i himlen vilket är ett tecken på att det kan bli delvist mulet väder och temperaturmätaren visar sig vara... Kall när man inte längre har en fungerande termometer vilket försvårar tolkningen av temperaturen. Och gissa är jag ju verkligen dålig på så vi kan gå över till något helt annat istället. 
 
[Veckan]
Veckan som ni tidigare läst enligt mina vyer och perspektiv varit som de flesta veckor brukar se ut. Höjdpunkten var ju Christians bokvikarkurs som man fick vara med och delta i och lära sig grunderna i konsten om att vika böcker. Annars har veckan varit som de brukar se ut egentligen beståendes mestadels av plugg, filosofiskt tänkande (om man nu kan kalla det för filosofiskt tänkande, jag tänker fortfarande på gymnasietiderna!!!) 
 
Undrar om det får bli nästa inlägg? Men för att det ska kunna vara möjligt behöver jag lite mer fakta eftersom jag inte kommer ihåg allt i min hjärna. Sökning kommer att ske. 
 
Då var dagens Fredagspubinlägg avklarat. Vad gör ni i helgen? Myser till några höstlåtar kanske? Tänder ett ljus för att mysa till tillvaron och miljön för att det verkligen är hösttider? Gör precis vad ni vill, huvudsaken är att ni ska känna er fantastiska och glada! Trevlig helg! 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0