Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Ett tragiskt tankesätt?

Hejsan. 
Aprilmånad har bestått av mycket aktiviteter; alla utåtriktade förstås vilket är bra för det gynnar både för Arbogas kulturliv och mig själv eftersom jag får ta del utav aktiviteter som jag annars hade aldrig varit delaktig i vilket det tankesättet alltid är tragiskt.
Varför är det tankesättet tragiskt? Vi ska ta och undersöka det noga. 
Västerås, en kall marsdag. 
"Hade jag aldrig varit delaktig i något hade jag aldrig upplevt det," har jag sagt ett x antal gånger i mitt liv. Och min fråga var helt enkelt varför detta tankesätt inte bara är skadligt för mig, det är dåligt för mig eftersom det gynnar bara pessimism; alltså det frambringar enormt mycket ignorans och allmänt dåliga tankesätt vilket skadar min syn på livet eller aspekterna kring det. 
 
Men varför tänker jag i dessa banor för och varför ställer jag mig denna så absurda fråga till mig idag när titeln till detta inlägg skulle vara "Fortfarande aprilmånad". Jag är så illa tvungen att byta titel då detta ska enbart handla om ett synsätt som jag länge suttit och spekulerat kring. 
 
Det är bra att vara delaktig i något då jag vet att det gynnar för en person genom att personen känner sig aktiv, delaktig och frambringar kunskap till gruppen eller liknande aktivitet. Är man inte delaktig i något så SYNS MAN INTE. Och jag vet detta då jag upplever detta nästan varje dag under mina aktiviteter eller liknande. Nyckelorden för detta borde vara "att synas". Att man helt enkelt visar sin existens genom att man frambringar något unikt eller annat som kan vara bra för något. Att man syns för sina vänner och att man ställer upp när det krisar för någon annan. 
 
Jag fick i veckan frågan om jag var naiv. Då jag vet att jag inte är så förtjust i detta ord var jag så illa tvungen att hitta en enkel definition av just detta ord. Det närmaste jag kan komma fram när det gäller odet "naiv" är att man är godtrogen samtidigt som man är lättlurad? 
Den beskrivningen passar mig extremt bra med tanke på att jag precis som definitionen eller synonymerna pekar på; att jag är godtrogen; tänker på alla genom positivism men samtidigt är lättlurad. 
Är jag lättlurad dock?
Kanske, eller kanske inte. Det beror på situationen. Jag blir dock uttråkad väldigt lätt om det är ett skämt eller liknande som jag inte förstår eller liknande och det är just det som är problematiken egentligen; jag förstår oftast inte poängen eller syftet med skämtet. Jag må vara lättlurad i den aspekten........
 
Verkligen, att beskriva hur lättlurad jag är i det verkliga livet är väldigt svårt. Jag kanske är osäker på definitionen av "lättlurad" eller definitionen att vara "naiv". Jag har alltid haft det problemet att förstå meningen med vissa påståenden eller ord. Så att verkligen skriva och säga att " den beskrivningen passar mig väldigt bra" är extremt vagt. 
 
Usch vilket hemskt inlägg. Jag ber så verkligen mycket om ursäkt för detta urusla inlägg. Det började dåigt och det slutade tragiskt. Ett tragiskt tankesätt? Lite för mycket av pessimism.
 
:(
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0