Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [13 feb]

En förfrågan om att skriva ett fredagspubinlägg fick jag av Jonna (Du vet vem du är ^_^) och då skriver jag ett med tanke på att det var ju ett tag sedan jag skrev något i bloggen.
 
Ehm...
 
Välkommen ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet där jag, Eddie, presenterar er mina vyer, tankar, idéer och åsikter om precis vadsomhelst egentligen. 
Eller ja, det är ju det som var tanken egentligen när jag skapade bloggen första gången en kall septembermånad 2008 och ja, det var ett bra tag sedan jag skrev något om vi undersöker det då; december 2014. Det var då jag summerade året 2014 som precis hade lämnat oss och för att vara riktigt ärlig så saknar jag inte alls något som inträffade det året. Det kändes som att året 2014 var ett sådant "i don't give a damn" år vilket i sig är ganska tragiskt om man undersöker det; ett helt år passerade och inget som en livshändelse uppstod eller framkom överhuvudtaget (såsom jag minns det just nu men ta det dock med en nypa salt! Ni som känner mig vet mycket väl hur min hjärna brukar fungera vid det här laget). 
Foto: Takin' a sip.

Ett traditionsenligt fredagspubinlägg brukar innehålla en analys av veckan och en analys av veckan ska ni få och vi börjar först med en lokal väderprognos. 
 
[Väderprognos]
Då jag skriver detta extremt sent på natten så kan jag i alla fall säga att det är en lätt dimma som lurkar i Arboga just nu och ja, det är mörkt och det är ganska så kallt eftersom det är enligt min termometer 0 grader celcius. Fortfarande vinter med tanke på att det just nu är en februarimånad som inte tagit slut ännu vilket är bra eller hur? Vi vill ju inte att det ska ta slut just nu för händer det så måste ju alla de inhemska räkningarna betalas ut i tid och man känner sig allmänt deprimerad när det väl måste inträffa och alla de pengar man sparar måste gå till något annat som är en, egentligen, självklar uppgift att betala räkningar. Eller?
 
För guds skull, detta skulle ju vara en väderprognos och försöker jag hitta på något annat att skriva så vet jag ju hur min framtida podcast kommer att se ut då men det är enklare där eftersom det är rösten som man använder sig utav men här är det bara en simpel text. Men ursäkta röran... 
 
Foto: Iskallt...

Hmm, hur ska jag börja egentligen? Veckan för mig just nu och framöver kommer förmodligen att börja väldigt lugnt tills jag får samtal tidigt på morgonen från vemsomhelst egentligen. Det kan vara någon som behöver hjälp och support. Det kan vara stackars mamma som behöver mer bärhjälp och annat som strular. Det kan även vara den lokala fritidsenheten i Arboga som behöver informera mig om något viktigt som angår fritids- och kulturnämnden, ett förtroendeuppdrag som jag för övrigt, är väldigt stolt över att fått förtroende från mina fantastiska partikamrater från Socialdemokraterna i Arboga. Det är ett härligt gäng och det är där som jag stortrivs och kan dela med mig utav mina politiska åsikter och visioner med. 
 
Det kan även vara samtal från jobbfronten också och sådana samtal är dock prioritet eftersom det ska ju förmodligen vara det som till slut ska generera ett liv och överlevnad. För att inte göra det mer komplicerat så genererar det också en framtid och framförallt pengar... Något som jag extremt suger på att tjäna in. Men det kan vi nog ta och diskutera en annan gång.......... 
 
Måndagen slukades upp helt med tanke på att det var här som jag urfuckade min sömncykel och tack vare teknikstrul, gjorde att det var helt omöjligt att infinna sömn och harmoni samtidigt som man har en bror som jämt och ständigt försöker fixa sina teknikproblem och hård- mjukvaror. 
 
Tisdagen ägnade man en tid åt möten och planering tillsammans med Christian angående en ny talkshow efter den förra och första lyckade talkshowen som helt enkelt var en no-budget talkshow som planerades in tack vare Christians initiativ och motivation att inleda och vara värd för en talkshow. Jag fungerar som en vanlig guide och ger inspiration och vägledning till en successiv talkshow. Jag önskade dock jag kunde få en riktig utbildning till detta eller åtminstone någon som informerar oss rent professionellt om detta för detta känns fortfarande, för mig, enkelt och att det saknas professionalism. Men det är dock bara jag som tycker det och om det lyckades så borde nästa vara ännu bättre eller hur? Det är så en utvärdering fungerar och jag önskade en sådan utvärdering fungerade också på högskolenivå men där får man föröka ta allt med en nya salt om man vill nu skriva allt i en "tempusform" som skadar språket i ett resultat vilket för övrigt INTE bör vara en sådan viktig faktor. 
Foto: #ChristiansTalkshow. Design: Robert Molander
 
Onsdagen ägnade man sig återigen på att försöka fixa sömncykeln vilket misslyckades återigen. Någon stor höjdpunkt äger dock inte rum förutom att hjälpa en vän med flytt och stöd vilket jag för övrigt känner mig ganska så stolt över att vänner infinner ro och harmoni när de är nära mig. Det betyder att mina vänner uppskattar mig och min närvaro och det tackar jag alla inblandade för att ni tycker om mig som jag är. ^_^
 
Torsdagens stora höjdpunkt var att träffa ungdomarna från SSU i Arboga på partiexpeditionen där politik diskuterades. Det är verkligen otroligt spännande att lyssna på dessa ungdomar. Jag önskade när jag var ung att jag också kunde öppna upp för en diskussion eller liknande men tyvärr saknade jag den förmågan att inleda just ett vanligt samtal på grund av mitt extremt sämsta självförtroende (som jag för övrigt kämpar mig vidare än idag). Jag må ha även varit extremt blyg men det släpptes så fort jag lärde mig tekniken att beatboxa vilket för övrigt om ni är intresserade att veta mer om det så klicka er vidare i beatbox-sektionen i arkivet. Där bör det finnas några intressanta inlägg att läsa om just beatbox. 
 
Och idag fredag så tänker jag njuta av lite vila hemma hos min far som jag inte besökt på ett tag. Jag har dessutom inte besökt min gamle farbror på ett tag heller. Kanske dags att lyfta luren och inleda ett samtal med honom. 
Lördagen ser ut att bli spännande med tanke på att jag är nu med i konstkomittén vilket ska bli väldigt spännande att vara delaktig i. Det är roligt när nya uppgifter och ansvar lyfter fram. Jag återkommer med en rapport om det senare. 
 
Och söndagen ser inte så fullt ut heller förutom podcast-inspelningen som äger rum varje söndag mellan 18.00 och... Så länge som det behövs egentligen. Sist vart vi extremt sena och var inte hemma förrän efter klockan 00.00. Mycket att redigera känner jag men det är ett ansvar som jag bär och jag ska ju som sagt inte "faila" med det. 
 
Ughh... Ett lång inlägg men vad gör det? Det var ju ett tag sedan jag skrev något. 
 
Dagens låt:  Inner Circle - Rock With You
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0