Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Drömmen om att vara en berömd musiker/artist...

...Försvann i samband med att jag förlorade backup och att jag aldrig lyckades utveckla mig själv som musiker och/eller beatboxare samtidigt som folket förlorade intresse och att det sedan inte var populärt med denna unika genre. 
 
Tjenare!
För er som undrar varför jag började ett inlägg på detta vis var helt enkelt på grund av att jag ibland minns saker och ting som har hänt och som jag tycker borde upplysas... Igen. 
Jag har tidigare berättat om vad beatboxing är för något på bloggen så jag behöver egentligen inte göra en insider-analys av det hela igen. 
 
För många som känner mig så är jag också en musikälskare, speciellt inriktad och förälskad i genren Reggae, gör att jag alltid får den där euforiska känslan av så kallat "flow" varje gång jag lyssnar på reggaemusiken i öronen och jag har hela tiden fantiserat mig själv som en "berömd reggaemusiker." 
Ahh yes, kära reggaemusik. Jag dyrkar all form utav reggaemusik, det spelar ingen roll om det är Bob Marley eller Ziggy Marley till Elijah Prophet och Beres Hammond; jag älskar reggaemusiken i alla former. Jag vet egentligen inte hur jag utvecklade denna unika form utav "kärlek" till en musikgenre men det kan ha varit mycket på grund av vad det var för musik som kom ut från högtalarna eller radion då under min unika uppväxt. Så något otroligt har jag faktiskt gjort i alla fall under min uppväxt, den som jag oftast brukar kritisera vart jag än befinner mig och i denna blogg också förstås. Mer om det får ni en annan gång. 
 
Mina syskon hatar reggaemusiken dock så jag förstår inte hur jag kunde gilla reggaemusiken och när jag menar "hatar" så menar jag att de ogillar musikstilen och att de absolut inte kan lyssna på grund av dess rytm och takt. Åtminstone om man frågar bror min om varför han avskyr musiken så får man ungefär det svaret. 
 
Jag vet inte exakt hur jag kunde "älska" reggaemusiken. Det är ett mysterium och ja, jag har funderat väldigt länge på hur jag kunde favorisera reggaemusiken men jag gjorde det tydligen och jag kan avnjuta musiken hela tiden. Alla mina spellistor har reggaemusik och jag har den alltid med mig vart jag än går någonstans. Det är alltid bra att ha med sig musik överhuvudtaget då jag kan tänka på positiva tankar och kanske forma nya idéer såsom mina drömmar som jag bara kan tänka på vid det här laget. Tänka och spekulera kring mina drömmar... 
Ahh yes, jag vet, jag har konstiga drömmar. Det är inga drömmar som är lätta att en gång lyckas uppnå, det är drömmar som är just nu, omöjliga att uppfylla då jag saknar både kunskap och erfarenhet kring det. Det jag behöver är utbildning eller liknande för att få ökad kunskap och erfarenheter kring musiken. Och ja, det är ingenting som verkligen är något som jag vid dagsläget, strävar efter. Som jag nämnt hela tiden; det jag strävar är att infinna den där egna försörjningen som jag hittills har sökt och åter sökt och saknat. Och detta är 2015.. Jag har misslyckats i så många aspekter och är orolig att jag hamnar i en sådant hål som jag aldrig lär komma ut från. jag är fast i ett hemskt hål och jag behöver verkligen någon som räddar mig från detta hål. 
Nej, vi snackar inte om fiktion, vi snackar alltså om saker som stämmer och som är på riktigt för just nu, det enda jag känner just nu är sorg och kanske depression, trotts att det inte syns... 
 
Jag är tydligen väldigt bra på att dölja mina känslor men de kommer fram om man frågar mig dessa frågor. Det kanske är privata saker men jag har verkligen misslyckats i alla aspekter. Därför vill jag hjälpa mig själv på något sätt men jag misslyckas och misslyckas. Jag kan inte fatta varför jag har misslyckats så horribelt i livet. Mycket har med min bakgrund och uppväxt att göra som jag måste kanske berätta om en vacker dag. 
 
Att en vacker dag, uppträda för folk, att göra folk lycklig genom att de lyssnar på mina låtar, uppträdanden, föreläsningar och får samtidigt höra framtidens euforiska musik och kreativitet, det vore verkligen en dröm. En dröm som jag, i dagsläget kan drömma om och det; rejält... 
 
Godkväll... 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0